Teknologia

M&M 7.12.2017 08:05

Analyytikko ennustaa kovia myyntilukuja Applen hittituotteelle

Applen langattomat AirPods-kuulokkeet olivat tämän vuoden ehdottomia hittituotteita. Vuonna 2018 Apple myy niitä ennusteiden mukaan vielä entistäkin enemmän.

Jos AirPodsit tilasi elokuussa, eli puoli vuotta niiden julkistuksen jälkeen, kuulokkeitaan joutui odottamaan jopa kuusi viikkoa. Tällä hetkellä toimitusaika on saatu pudotettua 1-3 päivään.

Toimitusvaikeuksien takana ei kuitenkaan ollut pelkästään suuri kysyntä. Myös kuulokkeiden valmistuksessa oli suuria vaikeuksia. Kuulokkeiden pääasiallisena valmistajana on toiminut Inventec, ja apurina mukana häärännyt myös Luxshare. Ensi vuonna tilanne saattaa kääntyä päälaelleen Luxsharen napatessa leijonanosan AirPods-tuotannosta.

Tunnetusti erittäin hyvin asioista perillä oleva KGI Securitiesin analyytikko Ming-Chi Kuo ennustaa CultOfMac-sivuston mukaan AirPodseja menevän kaupaksi 26-28 miljoonaa. Virallisesti Apple ei kerro myyntilukuja, sen tilastoissa AirPodsien myynnit valuvat osaksi yhtiön "muut"-kategoriaa.

Lähde: Tivi

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.