MAINOSKAMPANJAT

14.11.2005 15:51 päivitetty 4.2.2016 10:16

Animalia palasi kaduille

Eläinsuojeluliitto Animalian kesällä hyllytetty ulkomainoskampanja palasi katukuvaan maanantaina. Kampanja näkyy 11 paikkakunnalla ympäri Suomea.

Ulkomainosyhtiö JCDecaux keskeytti Animalian kampanjan heinäkuussa negatiivisen kuluttajapalautteen vuoksi. Kampanja ehti tuolloin jatkua vain päivän.

Animalian mukaan ulkomainoskampanjan tavoitteena on saada suuri yleisö tiedostamaan tuotantoeläinten kasvatukseen liittyvät ongelmat.

– Ahtaat ja epämukavat, lajinmukaisen käyttäytymisen estävät kasvatusolot sekä yksipuolisen jalostuksen aiheuttamat terveysongelmat ovat todellisuutta suomalaisille tuotantoeläimille. Suomalaisia eläintuotteita markkinoidaan turvallisina ja laadukkaina, mutta tuotantoeläinten hyvä elämä ei ole edelleenkään maatalouden markkinavaltti, Animalia kirjoittaa tiedotteessaan maanantaina.

Kampanjat kuvat käsittelevät kanojen, sikojen ja minkkien kasvatusta.

STT:n mukaan alkuperäisen kampanjan keskeyttämisestä vastannut JCDecaux haki Animalian mainoksista lausunnon Mainonnan eettiseltä neuvostolta, joka totesi kampanjan olevan kansainvälisten sääntöjen mukainen. JCDecaux pahoitteli tämän jälkeen Animalialle aiheutunutta haittaa ja myönsi, että kampanjan keskeyttämispäätös oli hätiköity.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö