Bob HelsinginSanoma Magazines Finlandin Aku Ankka -lehdelle suunnittelema Kun Suomi muuttui hauskemmaksi -ilmoitus voitti kesän Pahvin. Pahvi on Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton ja Helsingin Sanomien neljännesvuosittain järjestämä ilmoituskisa.

“Riemukas ilmoitus menee suoraan asiaan. Kuva ja teksti täydentävät toisiaan. Viesti on osattu kiteyttää ja lukija oivaltaa heti mistä on kyse. Mainos on lisäksi totta ja uskollinen Aku-brändille. Ilahduttavan rento mainos, jonka voi jopa ottaa talteen", perusteli raati valintaansa.

60-vuotisjuhliaan viettävän Aku Ankan ilmoituksen tekstissä lukee "Vuosi 1951. Kun Suomi muuttui hauskemmaksi. Aku Ankka -lehden juhlavuoden kunniaksi julkaisemme verkossa klassikkolehtiä vuosikymmenien varrelta". Ilmoituksen Helsingissä komeilee muun muassa Julle Ankanpään patsas ja kadulla suhaa Akun lisäksi Sihi-juoman auto.

Akun tekijätiimissä olivat Bobin AD Jannis Mavrostomos, copyt Petri Pesonen ja Antti Einiö sekä graafikko Anttu Brück. Kuvankäsittelystä vastasi Piñata, reprosta Luomanen & Suomalainen ja mediatoimistona toimi Dagmar.

Hesarissa julkaistuja ilmoituksia tuomaroivat Bobin Pesonen, DDB:n AD Jaakko Kastari, Dynamon copy Liisa Paasio ja N2:n copy Jani Tynnilä. Tuomarit jääväsivät itsensä oman toimiston ilmoitusten kohdalla.