Juhlapäivä

Aleksi Ylä-Anttila 26.4. 11:45 päivitetty 27.4. 00:01

Anna Puu kirjoitti herkän runon Suomen jokaiselle äidille – Juhla Mokan kampanja innoitti taiteilijoita pohtimaan omaa äitiyttään

Paulig / Interflora
Juhla Mokka -teemapakettia koristavat laulaja Anna Puun kirjoittama runo ja suunnittelija Minni Havaksen luomat kukat. Kuvituksen inspiraationa toiminut kukkakranssi on mahdollista tilata äitienpäiväksi.

Juhla Mokan perinteinen äitienpäiväkahvipakkaus saa tänä vuonna rinnalleen tunteisiin vetoavan kampanjafilmin.

"Peilistä katsot minuun, vuosi vuodelta enemmän. Sillä minä olen sinusta ja sinä olet minussa, Äiti". Näin lausuu laulaja Anna Puu Pauligin Juhla Mokka -kahvin äitienpäiväpakkauksen yhteyteen luodulla kampanjafilmillä.

Puun itse kirjoittama runo on myös painettu kahvipaketin etuosaan. Juhla Mokka on jo usean vuoden ajan muistanut äitejä erityisellä äitienpäiväteemapaketilla.

Tämänvuotista erikoispakkausta koristavat kansainvälisestikin tunnetun kuvittaja ja kuosisuunnittelija Minni Havaksen luomat kiiltokuvamaiset pionit, omenankukat ja lemmikit.

Tomi Wirtanen, markkinointijohtaja, Paulig Kahvi, kertoo M&M:lle, että Paulig halusi tänä vuonna muistaa suomalaisia äitejä pakkauksen lisäksi astetta enemmän tunteisiin osuvalla lähdöllä.

"Kaikki Suomen äidit ansaitsevat madollisimman hienon huomioimisen äitienpäivänä. Olemme jo useamman vuoden ajan onnitelleet äitejä äitienpäiväpaketilla. Tänä vuonna halusimme mukaan vielä vähän enemmän emootiota. Anna Puun itse kirjoittama ja ääneen lukema runo on erinomainen tapa tehdä se", Wirtanen kertoo.

Juhla Mokka -kahvin Brand Manager Laura Ilonen kertoo, että äitienpäivän Juhla Mokka -teemapakkauskampanjat ovat olleet erittäin pidettyjä ja niitä odotetaan kovasti.

"Äitienpäivä on tunteikas juhlapäivä ja sen huomioiminen on meille tärkeää. Yhteistyö Anna Puun ja Minni Havaksen kanssa on ollut erittäin antoisaa ja olemme hyvin tyytyväisiä kauniiseen lopputulokseen", sanoo Ilonen.

Äitiys taiteen inspiraationa

Sekä Anna Puu että Minni Havas ammensivat inspiraatiota kampanjatoteutuksiin pohtimalla äitiyttä. Anna Puu kertoo saaneensa inspiraation runoonsa pohtiessaan eräänlaisena loputtomana jonona peilikuvia.

"Minä näen peilistä oman äitini, joka taas katsoo oman äitinsä heijastusta, hän taas oman äitinsä peilikuvaa ja niin edelleen.

"Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän minua lohduttaa ajatus siitä, ettei kukaan katoa mihinkään vaan rakas äitini kulkee osana minua ikuisesti. Pauligin kampanjaa varten kirjoitettu runo onkin tarkoitettu kaikille äideille, myös niille, joita kaivataan", Puu kertoo tiedotteessa.

Anna Puu lausuu itse kirjoittamansa runon myös Pauligin kampanjafilmillä. | Kuva: Pete Anikari

 

Minni havas kertoo ajattelevansa ylpeydellä sitä, että hän saa olla äiti kahdelle pienelle pojalle. Hän kertoo haluavansa muistaa, ettei äidiksi tuleminen ole itsestään selvää.

"En ole täydellinen äiti, opettelen koko ajan rakastamaan ja kantamaan vastuutta paremmin. Sanon pojille aina, kun muistan, silmiin katsoen, että rakastan heitä. On hienoa juhlia poikien kanssa yhdessä, sillä vanhemmuus on jaettu matka mieheni kanssa ja ilman poikia en olisi äiti. Opin myös äidiksi tultuani ymmärtämään paremmin omaa äitiäni ja arvostamaan yhä syvemmin sitä, miten hän on huolehtinut minusta ja siskoistani", Minni Havas sanoo.

Havas kertoo, että kukat ovat hänelle yksi mieluisimmista piirrosaiheista. Äitienpäiväprojektissa hän pääsi piirtämään puuväreillä kahvipaketin kylkeä koristavat näyttävät pionit, pionit, lemmikit ja omenankukat.

"Klassinen ja kiiltokuvamainen tyyli sopi hyvin teemaan ja oli kiinnostava toteuttaa, olen todella iloinen lopputuloksesta", sanoo Havas.

Yksi jatkumo

Tomi Wirtanen on useaan otteeseen todennut, että hänen näkemyksensä mukaan mainonta, markkinointi, viihde ja populaarikulttuuri ovat yksi jatkumo. Juhla Mokan äitienpäiväkampanja on hänen mielestään oiva esimerkki tästä.

Tomi Wirtanen, markkinointijohtaja, Paulig Kahvi. | Kuva: Kimmo Haapala

 

"Veikkaan, että kuluttajat innostuvat tällaisesta toteutuksesta. Anna Puu on kova ammattilainen ja on itsekin äitinä erinomainen tulkki kaikille äideille. Olemme todella ylpeitä tästä runosta", sanoo Wirtanen.

Kampanjan kolmantena elementtinä Juhla Mokka on avannut yhteistyössä Interfloran kanssa palvelun, jonka kautta on mahdollista tilata teemapaketti sekä paketin kuvituksessa toiminut kukkakranssi kotiin kuljetettuina.

"Haluamme viedä viihteen ja ilahdutuksen loppuun asti, vaikka omalla kohdalla ei olisikaan mahdollista käydä tapaamassa äitiä juhlapäivänä", sanoo Tomi Wirtanen.

Juhla Mokka -kahvin äitienpäiväpakkauksia on myynnissä viikosta 16 lähtien niin kauan kuin pakkauksia riittää. Kampanjan suunnittelusta vastaa SEK.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö