Älypuhelimia valmistava Huawei on ryhtynyt markkinointiyhteistyöhön artisti Antti Tuisku n kanssa. Yhteistyön myötä Huawei toteuttaa syksyllä käynnistyvän markkinointikampanjan Tuiskun kanssa.

Huawein brändilähettilääksi nimetty Antti Tuisku kommentoi alkavaa yhteistyötä tiedotteessa:

"Jokaisella meillä on ihmisiä tai asioita, jotka saavat meidät loistamaan ja jotka tekevät meistä oman elämämme tähtiä. Meidän tavoite Huawein kanssa on saada mahdollisimman monta uutta tähteä syttymään ja tuikkimaan."

Huawei on nostanut brändilähettiläitä markkinointiinsa erityisesti tytärbrändinsä Honor in osalta. Honor-puhelinten ilosanomaa Suomessa ovat jalkauttaneet esimerkiksi musiikintekijä Vesta, laulaja Sanni, jääkiekkoilija Juha-Matti Aaltonen ja Makwan Amirkhani.

Huawei vihjaili tulevasta yhteistyökuviostaan Instagramissa.

hua

Huawei Suomen markkinointi- ja viestintäjohtaja Sofia Lehtimäki kuvailee, että älypuhelinbrändin ja Antti Tuiskun tarinoissa on paljon samaa.

"Antin kasvutarina alaa ravistelevaksi suunnannäyttäjäksi ja tyyli-ikoniksi puhuttelee", Lehtimäki sanoo tiedotteessa.

Huawei ja tytärbrändi Honor ovat yhdessä haukanneet vahvan markkinaosuuden Suomen älypuhelinmarkkinoista. Huawein ensimmäinen älypuhelin tuli Suomessa markkinoille vuonna 2013 ja Honorin vuonna 2015. Vuonna 2016 ne olivat nousseet myytyjen puhelinten määrässä ykköseksi yli 25 prosentin yhteenlasketulla markkinaosuudella.

Kansainvälisesti Huawei on Sam­sung in ja Apple n jälkeen markkinoiden kolmanneksi myydyin älypuhelinvalmistaja. Samsungin älypuhelimia myytiin vuonna 2017 selvästi eniten, 317 miljoonaa kappaletta. Applen puhelimia myytiin 216 miljoonaa, ja Huawein sekä tytärbrändi Honorin puhelimia yhteensä 153 miljoonaa.