Mellakka Management on palkannut Anu Makkosen kaupalliseksi johtajaksi. Mellakka Management on osa N2-konsernia ja edustaa Suomen luovien ja yhteiskunnallisten alojen vaikuttajia.

Mellakan listoilla on Suomen nimekkäimpiä vaikuttajia, esimerkiksi Maria Veitola, Linda Liukas, Anni Hautala, Henkka Hyppönen, Maaret Kallio, Anna Perho, Jani Halme, Ronja Salmi ja Lotta Hintsa. Vaikuttajien kaupallisten yhteistöiden lisäksi Mellakka Management kauppaa puhujakeikkoja, laajempia sisältökonsepteja ja jopa urasuunnittelua.

“Mellakka Managementin vaikuttajat ovat omien alojensa Suomen johtavia ammattilaisia, joiden henkilöbrändien ja asiantuntijuuden kaupallistaminen avaa brändeille laajempia ja tuloksellisempia mahdollisuuksia kuin mihin yksittäiset yhteistyöpostaukset tai kaupalliset yhteistyöt pystyvät”, Makkonen sanoo.

Anu Makkonen työskenteli aiemmin vaikuttajamarkkinointitoimisto Asennemedian brändijohtajana sekä niin ikään N2-konserniin kuuluvan markkinointiviestintätoimisto Mellakka Helsingin PR-managerina vuosina 2014-2018.

“Anun ammattitaito vaikuttajamarkkinoinnin arvostettuna ja rakastettuna asiantuntijana on omaa luokkaansa, ja otamme hänet ilolla takaisin”, sanoo Mellakka Managementin toimitusjohtaja Emma Alftan.

Molemmat Mellakat hyötyvät Makkosesta, hän lisää.

”Uskomme, että synergia ja tuloksellinen yhteistyö Mellakka Helsingin ja Mellakka Managementin välillä lisääntyy entisestään, koska Makkonen tuntee aiemman työhistoriansa vuoksi syvällisesti Mellakan kummatkin puolet”, Alftan jatkaa.

Mellakka Helsingin toimitusjohtaja Santtu Parkkonen on samoilla linjoilla. Parkkonen ja Alftan ovat samaa mieltä siitäkin, että vaikuttajayhteistöiden pitäisi olla laajempi osa markkinointiviestinnän kokonaisuutta.

”Moni brändi näkee vaikuttajamarkkinoinnin aivan liian kapeasti. Vaikuttajayhteistöitä käytetään yhtenä irrallisena palasena osana yrityksen viestintää. Markkinoinnissa taas hyvä esimerkki on brand ambassador, brändilähettiläs, jota ei välttämättä käytetä lainkaan vaikuttajana, vain mainoskasvona. Mellakka Managementilla on myös monia vaikuttajia, joista olisi hyötyä brändeille esimerkiksi kohderyhmän asiantuntijoina tai liiketoiminnan sparraajina”, Parkkonen sanoo.

Lue lisää: Mellakka Helsinki jättää toimistomääritelmät pois ja laajentaa markkinointiviestintään