Nimitykset

Laura Kukkonen 24.8.2018 12:00

Anu Shibutani ottaa Kämp-hotellien markkinoinnin haltuun

Tomi Parkkonen
Anu Shibutani aloittaa Kämp Collection Hotelsin markkinointijohtajana.

DNA:n brändi- ja markkinointijohtajana viime vuoden elokuuhun saakka työskennellyt Anu Shibutani piti vuoden vapaata, opiskeli kyberturvallisuutta ja hyppää maanantaina Kämp Collection Hotelsin markkinointijohtajan työhön.

Kämp Collection Hotels on nimittänyt uuden markkinointijohtajan. Anu Shibutani aloittaa tehtävässä maanantaina 27. elokuuta.

Shibutani vastaa Kämp-konsernin brändien ja markkinointiviestinnän kehittämisestä ja strategiasta.

"Päällimmäisenä tehtävänäni on strategian kiteytys ja selkeytys. Ketjuun kuuluu paljon kaikkea, mutta sieltä pitäisi kuoria se oleellinen ja syy, miksi ihmiset tulevat näihin hotelleihin", Shibutani kommentoi M&M:lle.

Shibutani kertoo, että monet ketjun hotellibrändeistä profiloituvat jo selkeästi omiksi brändeikseen. Joidenkin hotellien profiili voisi olla myös selkeämpi.

Kämp-ketju pyörittää luksushotelleja, kuten Hotel Kämp, Hotel Haven, Hotel Lilla Roberts ja viimeisimpänä avautunut Hotel St. George.

Shibutanin viimeisin työpaikka oli DNA:lla, jossa hän työskenteli brändi- ja markkinointijohtajana. Hän lähti DNA:lta viime elokuussa yhtiön organisaatiomuutoksen myötä.

"Tutkiskelin rauhassa, mitä haluan tehdä. Päätyminen Kämpiin on monien asioiden summa, mutta minua inspiroivat asiakaskohtaamiset ja palvelumarkkinointi. Halusin nimenomaan päästä aitojen kohtaamisten pariin."

Shibutani ehti vuoden aikana miettiä tulevaisuutta, mutta myös opiskella kyberturvallisuutta ja informaatiovaikuttamista Jyväskylän yliopistossa.

"Kyberturvallisuuden tekninen puoli voi olla monille tuttua, mutta psykologinen puoli ei niinkään. Sitä se informaatiovaikuttaminen juuri on."

Hän kertoo, että vuoden aikana mielessä ehti jo herätä ajatuksia myös matkailumarkkinoinnin konsepteista. Shibutanin tarkoituksena ei ole kuitenkaan tuoda Kämp-hotelleille valmista muutospakettia. Ensimmäisenä tehtävänä on tutustua ketjun valikoimaan ja palvelutarjoamaan.

Shibutani on jo tällä viikolla ehtinyt toteuttaa pehmeää laskua uuteen pestiinsä. Hän on muun muassa tutustunut Kämp-ketjun mainostoimistoon Supersoniin. Konserni vakuuttaa, että yhteistyö Supersonin kanssa jatkuu ja syvenee.

"Tähänkin pätee se, että lähden ensin selvittämään kokonaisuutta ja mietimme asian kerrallaan", Shibutani kuvailee.

Kämp Collection Hotelsin markkinointijohtajan tehtävä vapautui, kun Mirkku Kullberg jätti markkinointijohtajan pesti keväällä. Hän työskenteli Kämp Groupin markkinointijohtajana alkuvuodesta 2016.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Yhteiskunta

23.08.2019 14:59

Kuntaliitto valitsi Milttonin

Suomen Kuntaliitto ry on valinnut Milttonin viestintä- ja markkinointipalvelujensa strategiseksi ja operatiiviseksi kumppaniksi.