Elintarvikeyhtiö Apetit on aloittanut yhteistyön PS Olen vegaani -kanavan kanssa.

Sopimus on tehty vuodelle 2017 ja se sisältää muun muassa yhteistyössä tehtyjä reseptivideoita, myymälämaistatuksia ja ideointia tuotekehityksen kanssa.

Paju Purovuo ja Minni Väärä perustivat kanavan viime syksynä. Tällä hetkellä kanavalla on yli 8 000 tilaajaa.

"Haluamme oppia toinen toisiltamme ja kasvattaa yhdessä vegaanikanavan tilaajamääriä", Apetitin markkinointijohtaja Miika Helenius kertoo tiedotteessa.

Purovuo ja Väärä julkaisivat viime joulun alla reseptin vegaanisen "kylmäsavulohen" eli porkkalan valmistukseen. Ohjeesta tuli joulun reseptihitti.

"Paju ja Minni levittävät upean raikkaalla tavalla omaa vegaanista sanomaansa. He eivät saarnaa tiukkapipoisesti sekasyöjille, vaan rakastavat herkkuja ja auttavat löytämään niitä yllättävistäkin tuoteryhmistä", Helenius sanoo.

Apetitin ja PS Olen vegaani -kanavan yhteistyö alkaa reseptivideolla, jossa annetaan vinkit vegaanisen pääsiäisen viettoon.

Purovuo ja Väärä kuvailevat saavansa Apetitilta melko vapaat kädet yhteistyössä.

"Emme koe olevamme mainoslähettiläitä. Kerromme asioista, joihin uskomme itse oikeasti", he toteavat tiedotteessa.

Mediatoimisto Dagmar in sisältömarkkinointiyksikkö Dagmar Stories koordinoi yhteistyön aikatauluja, kehittää sisältöjä sekä toimii vastaavana tuottajana. Lisäksi Dagmarin tehtävänä on optimoida PS Olen vegaani -kanavan sisältöjen hakunäkyvyyttä.