Palkinnot

M&M 20.3.2014 11:21 päivitetty 4.2.2016 10:40

Apteekki on vuoden myymälä

Suomen Apteekkariliiton ja SEK:n suunnittelema APTEEKKI-tilakonsepti palkittiin Retail Awards 2014 -kilpailussa.

Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekeilleen SEK:n kanssa suunnittelema APTEEKKI-tilakonsepti palkittiin keskiviikkona 19. maaliskuuta Retail Awards 2014 -kilpailussa Vuoden Myymälänä. Palkinnot jaettiin Myymälä 2014 -tapahtuman yhteydessä.

Konseptista oli tarkoitus luoda selkeä, erottuva, moderni ja persoonallinen. Sekä asiakkaiden että asiakaspalvelun tarpeet täytyi ottaa huomioon.

”Konseptissa Apteekin tila on suunniteltu avaraksi ja kalusteet on sijoiteltu laaksomaisesti, jolloin näkymä koko myymälään säilyy”, suunnittelussa mukana ollut arkkitehti Marko Pulli kuvailee tiedotteessa.

Konseptilla haluttiin tuoda esiin myös Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekkien tunnus, vihreä risti.

”Halusimme, että Apteekissa on helppoa ja rauhallista asioida. Kalusteet, opasteet ja tilat on suunniteltu näistä lähtökohdista. Samalla halusimme tuoda tyylikkäällä, Apteekkiin sopivalla tavalla myös kampanjat esiin”, Apteekkariliiton Brand Manager Katariina Kalsta sanoo.

APTEEKKI-tilakonsepti näkyi sensin Oulun Hansa-Apteekissa, Turengin apteekissa ja Medi-apteekissa Pietarsaaressa.

”Uusi tilakonsepti antaa hyvän mahdollisuuden parantaa apteekin asiakaspalvelua, koska se luo sille asianmukaiset ja ajantasaiset puitteet. Asiakkaat ja apteekin henkilökunta ovat ottaneet tilan omakseen”, Medi-apteekin apteekkari Tapio Sundell kommentoi.

Retail Awardsissa mukana olleen Medi-apteekin tilaan konseptin toteutti ja kalusteratkaisut suunnitteli Managing Designer Anders Djupsjö Marketmedialta.

Retail Awards 2014 -palkinnot tulivat Kaupan Maailma -lehdeltä ja easyFairsin Myymälä-tapahtumalta. Tuomaristoon kuului kaupan alan liittojen ja sidosryhmien edustajia. Tuomaristossa oli mukana myös easyFairsin ja Kaupan Maailma -lehden edustajat.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö