Mediaan pätevät täysin samat lainalaisuudet kuin ­muuhunkin bisnekseen: jos ei uudistu jatkuvasti, kilpailijat menevät ohi oikealta ja vasemmalta, ja lopulta tulee noutaja.

Myös Markkinointi & Mainonta aikoo uudistua. Tänä syksynä lanseerasimme jo digipalvelumme, jossa tilaajamme saavat luettavakseen painetun lehden hyvät jutut yhtä laadukkaina kuin ne ovat printissäkin.

Lisäksi vahva uutiskoneemme digissä on entistä kovemmassa iskussa.

Lisää uudistuksia on luvassa tulevina kuukausina: laajennamme edelleen tarjontaamme digissä ja konseptoimme tekemistämme uudelleen.

Markkinointi & Mainonta aikoo olla entistä terävämpi, ennen kaikkea talousmedia, joka keskittyy markkinointiin.

Aiomme hyödyntää entistä vahvemmin Alma Talentin toimituksen organisaatiota, joka pystyy tuottamaan analyysiä ­toimialoista, markkinointibudjeteista, kansainvälisistä ilmiöistä, brändeistä, kampanjoista, digitaalisesta mainonnasta – kaikesta siitä, mitä päättäjän tulee tietää markkinoinnista.

Nämä aiheet tarjoilemme ­näkemyksellisinä, laajoina selvityksinä, jotka perustuvat dataan. Lukijamme saavat jatkossa digitaalisesti Vuoden toimisto -selvitykset, Arvostetuimmat brändit ja monet muut.

Uudistuminen tapahtuu aina yhdessä ­asiakkaiden kanssa. Haluamme kuunnella teitä entistäkin tarkemmin. Olemme käytettävissänne: kertokaa meille, millaisista aiheista haluaisitte lukea, ja mitä ilmiöitä mielestänne pitäisi tutkia tarkemmalla talousanalyysilla.

Markkinointi & Mainonta on jatkossa entistä terävämpi. Pysykää kuulolla.

Kirjoittaja on Kauppalehden ja Markkinointi & Mainonnan päätoimittaja.