Seppälä

M&M 24.11.2015 12:20 päivitetty 4.2.2016 11:04

"Asiakas on kaiken keskellä" - 85 vuotta täyttävä suomalaisfirma käyttää markkinoinnissaankin asiakkaita

Seppälä

Seppälä ei käytä markkinoinnissaan ammattimalleja, vaan tekee kampanjat yhdessä asiakkaidensa kanssa.

Suomalainen vaateketju Seppälä täyttää tänä vuonna 85 vuotta ja uudistuu. Uuden Seppälän toiminta kiteytyy yhtiön mukaan lauseeseen "Suomessa suunniteltu sopivaksi suomalaiselle naiselle".

Uusi Seppälä sai alkunsa keväällä 2015, kun yhtiön toimitusjohtaja Eveliina Melentjeff yhdessä miehensä Timon kanssa osti Seppälän Stockmannilta. Nyt yhtiö keskittyy suomalaisiin naisiin.

Seppälä kerää asiakkaiden palautteita ja toiveita, ja kahdentoista hengen suunnittelijatiimi tekee töitä näiden pohjalta.

"Asiakas on kaiken keskellä", Seppälän toimitusjohtaja Eveliina Melentjeff kertoo tiedotteessa. "Koska haluamme olla olemassa myös tulevien 85 vuoden jälkeen, meidän on rakennettava Seppälästä suomalaisille sopivampi. Sanan kaikissa merkityksissä."

Melentjeffin mukaan yhtiön vaatteiden kokojen pitää sopia suomalaisille naisille, "laadun pitää vastata oletuksia ja tyylin pitää sopia jokapäiväiseen elämään".

Asiakaskeskeisyyttä on sekin, etä Seppälä ei käytä markkinoinnissaan ammattimalleja, vaan yhtiö rakentaa kaikki kampanjat yhdessä asiakkaidensa kanssa.

Uusi Seppälä keskittyykin aiempaa enemmän Suomeen. Stockmannin omistuksessa yhtiöllä oli liikkeitä Suomen lisäksi Venäjällä, Latviassa ja Liettuassa. Tällä hetkellä Seppälällä on Suomessa 88 liikettä ja Virossa 19.

"Me olemme Suomessa ja me olemme läsnä. Paikallisuus on meille enemmän asennekysymys kuin fyysinen fakta. Emme yritä olla muuta kuin mitä olemme: paikallinen ja samaistuttava kotimainen perheyritys", Melentjeff toteaa.