Kumppanuudet

Ville Perttula 14.9. 10:05

Asiakaskokemusta mittaava Feedbackly solmi 1,4 miljoonan euron sopimuksen Palvelukeskus Helsingin kanssa – "Tämä on meille uusi aluevaltaus"

Kimmo Haapala
Feedbacklyn toimitusjohtaja ja Suomen Yrittäjien varapuheenjohtaja Jaakko Männistö kuuluu myös virtuaalisen markkinointitapahtuman Markkinointisummitin järjestäjiin.

Helsingin kaupunki aikoo hyödyntää Feedbacklyn palautelaitteita ja -sovellusta eri toimipisteissä. Sopimus on yksi Feedbacklyn historian suurimmista.

Startup-yritys Feedbackly on solminut yhteistyösopimuksen asiakaskokemuksen mittaamisesta Palvelukeskus Helsingin kanssa. Yritys valittiin kilpailutuksen kautta.

Feedbackly kertoo, että sopimuksen arvo on 1,4 miljoonaa euroa. Sopimus tehtiin kahdeksi vuodeksi.

Feedbacklyn toimitusjohtaja Jaakko Männistö kertoo M&M:lle, että sopimus on yksi yrityksen historian isoimmista. Helsingin kaupunki on ollut jo aiemmin Feedbacklyn asiakas.

"Kasvuyhtiönä tämä on meille hirveän iso asia. Tärkeänä pointtina tässä yhteistyössä kaupunkilaiskokemuksen ja kaupunkilaisten elinolojen kehittäminen. Tämä on meille uusi aluevaltaus. Emme ole tehneet kaupunkien kanssa yhteistyötä tässä mittakaavassa ennemmin."

Palvelukeskus Helsinki on Helsingin kaupungin liikelaitos, joka tuottaa muun muassa puhelin- ja hyvinvointipalveluita.

"Maailma on muuttumassa kohti kokemuksiin perustuvaa taloutta, jossa ihmisille on tarjottava yksilöityä palvelua ja kokemuksia koko palvelupolulla. Laadun parantaminen koskee paitsi yksityissektoria myös julkisyhteisöjä. Palvelukeskus Helsinki haluaa katsoa tulevaisuuteen ja parantaa palveluaan jatkuvasti kaikilla toimialueilla", puhelin- ja hyvinvointipalveluiden yksikönjohtaja Riitta Laanala kertoo tiedotteessa.

Feedbackly tekee työkaluja, joiden avulla esimerkiksi verkkokaupat voivat mitata asiakaskokemusta. Feedbackly tuottaa myös päätelaitepalveluita, joiden avulla voidaan mitata asiakaskokemusta esimerkiksi kaupan kassalla.

Männistö kertoo, että Feedbackly auttaa kaupunkia asiakaspolkujen suunnittelussa ja mittaamisessa.

Kuva: Feedbackly

"Tarjoamme kaupungille mittaus- ja kehittämispalveluita siihen, miten ihmisiltä saadaan tietoa ja miten heidän kanssaan voidaan kommunikoida. Keräämme siis kaupunkilaisilta palautetta ja tietoa palvelupolun eri vaiheissa monessa eri kanavassa."

Palvelukeskus Helsinki aikoo hyödyntää Feedbacklyn palautelaitteita ja -sovellusta eri toimipisteissä ja sähköisissä asiointikanavissa kuten verkkosivuilla, sosiaalisessa mediassa ja mobiilipalveluissa. Palautteiden kautta Palvelukeskus Helsinki uskoo saavansa tietoa, joka auttaa kehittämään palveluita reaaliajassa.

Esimerkiksi etähoidon palvelussa, jossa tavoitteena on siirtyä reaktiivisuudesta kohti ennaltaehkäisevää toimintaa, Feedbackly mahdollistaa yhteisen keskustelukanavan. Palvelun tuottaja saa arvokasta tietoa, ja asukkaat pääsevät vaikuttamaan paremman palveluympäristön luomiseen.

Viime vuonna Feedbackly teki 426 000 euron liikevaihdon, mutta tulos oli 20 500 euroa miinuksella. Männistö kertoo, että yritys tavoittelee tänä vuonna noin miljoonan euron liikevaihtoa.