Tamperelainen kasvuyritys Roidu on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen Juha Aution. Roidu on asiakaskokemuksen mittaamisen asiantuntija, ja se tekee räätälöityjä asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyskyselyitä, tablettipohjaisia asiakaspalautelaitteita ja tuottaa reaaliaikaista raportointi- ja analysointipalvelua kerätyn asiakaskokemustiedon hyödyntämiseksi.

”Roidulla on vahva ja merkittävä asiakaskunta, jonka päälle kannattava kasvu on rakentunut jo vuosia. Roidun talous on terveellä pohjalla ja mittavaa kasvua on haettu tulorahoituksella. Roidun menestyksen taustalla on paitsi osaava ja asiantunteva henkilöstö, myös rohkeus toimia edelläkävijänä luomalla innovatiivisia ratkaisuja, kuten uusin Touchless Feedback -palautelaite ”, Autio avaa tiedotteessa syitä, jotka vakuuttivat hänet tulemaan Roidulle.

Juha Autio on aiemmin ollut vastuussa Goforen ostaman Leadin Oy:n ohjelmistoliiketoiminnasta ja toiminut sittemmin mm. Zoosh Digital Finlandin toimitusjohtajana.

“Juhalla on juuri oikeanlaista tietotaitoa ja kokemusta auttamaan Roidua kohti seuraavia kasvutavoitteita. Olemme markkinajohtaja Suomessa esimerkiksi terveydenhuollon asiakaskokemuksen mittaamisessa. Vuodesta 2016 alkaen Roidu on toimittanut palveluaan myös ulkomaisille asiakkaille ja seuraava tavoitteemme onkin kasvaa Suomen lisäksi merkittäväksi toimijaksi koko Pohjoismaissa ”, kuvailee tiedotteessa Roidun perustaja Arttu Viitanen Roidun kasvusuunnitelmia.

Roidun palautelaitteita voi löytää mm. Finavian lentokentiltä, Fazerin kahviloista ja SuperParkin sisähuvipuistoista. Roidu toimii myös julkisella sektorilla: Roidun palauteratkaisuja on käytössä yli 170 Suomen kunnassa Utsjoelta Helsinkiin.

“Globalisaatio ja digitalisaatio luovat yrityksille valtavan paineen kehittää uusia ja innovatiivisia tapoja tarjota asiakkaille mielekkäitä elämyksiä ja asiakaskokemuksia. Rakentamalla liiketoimintansa asiakaskeskeisesti yritykset pystyvät ketterämmin reagoimaan alati muuttuviin asiakastarpeisiin ja toiveisiin ”, summaa Viitanen.