Ruoka

M&M 27.2.2017 11:08

Asiakkaat kaikkoavat – McDonald's vastaa haasteeseen alennuskampanjalla Yhdysvalloissa

McDonald's

Pikaruokaketju McDonald's pyrkii paikkaamaan viime aikojen vaisuja kasvulukuja alentamalla juomien hintoja Yhdysvalloissa.

Ravintola-ala on hiljalleen toipumassa koko alaa ravistelleesta taantumasta Yhdysvalloissa, uutisoi AdAge. Amerikkalaisten laskenut innokkuus ulkona syömiseen on iskenyt myös pikaruokaketjuihin.

McDonald's houkuttelee asiakkaita ympäri Yhdysvaltoja käyttöön otettavalla alennuskampanjalla. Pikaruokaketju aikoo tarjota yhden dollarin hintaisia virvoitusjuomia sekä kahden dollarin hintaisia McCafé-erikoisjuomia asiakkailleen.

Edulliset hinnat päivittäistavarakaupan alalla ovat houkutelleet yhä useampia amerikkalaisia valmistamaan ruokaa kotona ravintolassa ruokailun sijasta. McDonald's toivoo edullisten juomien tuovan menetettyjä asiakkaita takaisin.

McDonald's on uudistanut ruokalistaansa ja markkinointiaan sen jälkeen, kun Steve Easterbrook aloitti ketjun toimiktusjohtajana vuonna 2015. Easterbrookin kaudella on muun muassa otettu käyttöön läpi päivän tarjottava aamiaismenu sekä useita alennuskampanjoita ympäri Yhdysvaltoja.

McDonald'sin juomia koskeva tarjous alkaa huhtikuussa. Tällöin kaikenkokoiset virvoitusjuomat maksavat dollarin verran. Rajoitetun ajan asiakkaat voivat ostaa myös pienikokoisia McCafé-erikoisjuomia, kuten frappeja sekä espressojuomia, kahden dollarin hintaan.

Strategian tarkoituksena on luoda "merkittäviä muutoksia" asiakkaille, kertoo McDonald'sin Yhdysvaltojen markkinoinnin varapääjohtaja Adam Salgado.

"Tämä tuo mukanaan uutta lisäarvoa asiakkaille sekä enemmän vaihtoehtoja", Salgado perustelee.

Painoipisteen siirtyminen ruoasta virvokkeisiin saattaa kieliä muutoksesta toimintaympäristössä. Useiden vuosien ajan Yhdysvalloissa voittojen tekemistä elintarvikealalla ovat helpottaneet raaka-aineiden verrattain edulliset hinnat.

Viime vuosina voitot ovat tulleet halvemmista kuluttajatuotteista. Nyt edessä voi olla muutos. Kulutustavaroiden hintaindeksi nousi tammikuussa 0,6 % enemmän kuin ennustettiin. Enemmän kuin neljään vuoteen, Yhdysvaltain työministeriön luvut kertovat.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö