Asiakkuusmarkkinointiliitto ASML:n vuosikokouksessa Keskon Toni Jarimo (Director, Marketing and Web Analytics) valittiin hallituksen puheenjohtajaksi ja A-lehtien kuluttajamyynnistä vastaava johtaja Oili Kalm-Parantainen hallituksen varapuheenjohtajaksi.

Uusina hallituksen jäseninä aloittavat SOK:n asiakkuusjohtaja Pekka Litmanen sekä Postin Head of Marketing Services Saara Pietilä.

Tämän hetkinen poikkeuksellinen tilanne korostaa entisestään asiakkuusmarkkinoinnin, yritysten omien kanavien sekä dataosaamisen roolia ja niihin liittyvää osaamisjatkumon kehittämistä.

”Henkilökohtaisuus ja asiakkaalle relevantti sisältö ovat tämän päivän markkinoinnissa tärkeämpiä kuin koskaan”, tuore hallituksen puheenjohtaja Keskon Toni Jarimo kommentoi tiedotteessa.

”Samalla asiakaslähtöisen markkinoinnin ehdottomana edellytyksenä on vastuullinen ja läpinäkyvä asiakastiedon käyttö asiakkaan hyödyksi”, hän jatkaa.

ASML:n toimitusjohtaja Jari Perko toteaa, että koko yhteiskunnan tasolla näkyy nyt luotettavan datan ja laadukkaiden tietopohjaisten ennustemallien tärkeys.

”Nämä samat elementit ja laadukas syvästä asiakasymmärryksestä kumpuava liiketoiminnan kehitys, viestintä ja markkinointi ovat myös tästä kriisistä selviävän, toipuvan ja kasvavan yritystoiminnan ytimessä”, tiivistää Jari Perko.

ASML:n uusi hallitus:

Toni Jarimo, Director, Marketing and Web Analytics, Kesko (hallituksen puheenjohtaja)

Oili Kalm-Parantainen, Johtaja, kuluttajamyynti, A-lehdet (hallituksen varapuheenjohtaja)

Ari Aarnihuhta, Senior Vice President, CIO, Veikkaus

Mari Eklund, Toimitusjohtaja, Fonecta

Sari Heinonen, Senior Vice President, Private Customers, banking (henkilöasiakkaat), OP

Pekka Litmanen, Head of Customer Relations & Loyalty, SOK

Johanna Maula, Director, Telesales and Customer service, Sanoma Media Finland

Petteri Miettinen, Sales Director, Bisnode

Sonja Pihlaja, Director, Customer Value Management, Telia Finland

Saara Pietilä, Head of Marketing Services, Posti

Timo Similä, Toimitusjohtaja, Valitut Palat / CIL Suomi