Brändiarvo

6.9.2012 10:16 päivitetty 4.2.2016 10:26

Aspara Ylessä: "Nokian brändi tuo jopa negatiivista lisäarvoa"

Aalto-yliopiston markkinoinnin professori Jaakko Asparan mielestä Nokian brändistä voi olla jopa haittaa yhtiön tuotteiden myynnille päämarkkinoilla.

Aalto-yliopiston markkinoinnin professori Jaakko Aspara esitti huolensa Nokian brändistä Ylen aamu-tv.ssä. Hän uskoo, että Nokian brändistä voi olla jopa haittaa yhtiön tuotteiden myynnille päämarkkinoilla.

Aspara toteaa alaspäin menevien brändien kääntämisen olevan vaikeaa, joskus jopa mahdotonta.

"Näissä suhteissa Nokia Euroopan ja Yhdysvaltain päämarkkinoilla tuo jopa negatiivista lisäarvoa. Vaikka tuotteet ovat hyvät, brändi tekee siihen jopa miinuksen", Aspara sanoo Ylelle.

Aspara kuitenkin muistuttaa Nokian brändin olevan edelleen hyvä idässä, Kiinassa, Intiassa ja Malesiassa ja Indonesiassa.

Brändiasiantuntija Kirsti Lindberg-Repo toteaa Ylen haastattelussa Nokian olevan Intiassa yhtä tunnettu kuin Gandhi.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö