Ulkomainontapalveluja tarjoava Atlas-Media on ostanut samalla alalla toimivan Jet-Lane Finland in liiketoiminnan.

Yrityskaupan jälkeen Atlas-Median palvelut laajenevat yli 50 kaupunkiin Suomessa, kun aiemmin yhtiön tarjonta kattoi 21 kaupunkia.

Kaupan jälkeen syntyvä kokonaisuus työllistää 13 henkilöä. Lyhtypylväsmainontaan erikoistuneen Atlas-Median hallituksen puheenjohtajan Jari Vesasen mukaan Jet-Lanen työntekijät jatkavat uuden yhtiön palveluksessa samoissa rooleissa.

Osapuolet eivät paljasta liiketoimintakaupan hintaa tai kommentoi kaupan toteuttamistapaa tarkemmin. Vesasen mukaan emoyhtiö Divest Group järjesti kaupan rahoituksen yhdessä Atlas-Median vähemmistöomistajan Kouvolan Mixam in kanssa.

Divest Groupiin kuuluvan Atlas-Median liikevaihto vuonna 2016 oli 459 000 euroa, kun kasvua syntyi 39 prosenttia. Tilikauden tulos oli 98 000 euroa. Jet-Lane Finlandin liikevaihto taas laski 10 prosenttia vuoteen 2016 ja oli 770 000 euroa. Tilikauden tulos laski 31 000 euroon.

Jet-Lanen hallituksen puheenjohtaja Jali Tuhkunen kertoo tiedotteessa etsineensä liiketoiminnalleen "uutta kotia". Hän on mukana Jet-Lanen liiketoiminnan siirtämisessä Atlas-Medialle. Lisäksi hänellä on edelleen nimettyjä asiakkuusvastuita.

"Uskon, että asiakkaani ja sidosryhmäni yleisesti tulevat olemaan tyytyväisiä tähän ratkaisuun."

Vesanen kertoo, että ulkomainonta on hyvässä kasvussa. Siksi se on yrityksen panostusalue.

"Kasvu on ollut tänä vuonna yli 10 prosenttia", Vesanen sanoo.

Atlas-Media kuuluu Divest Group -konserniin, johon kuuluvat myös tilitoimistoketju Talousverkko, rahoitusyhtiö Guida ja kululaskutuspalveluihin keskittyvä Ezy Expense.