KAMPANJAT

M&M 27.3.2017 11:11 päivitetty 28.3.2017 11:29

Autovalmistaja käynnistää massiivisen rekrykamppanjan: etsii 1000 uutta työntekijää turuilta ja toreilta

Lataamo Groupin suunnittelemassa kiertueessa huomioidaan, että työn perässä muuttaminen on asia, josta kannattaa kommunikoida kasvotusten.

Valmet Automotive jalkautuu lähiviikkojen aikana ympäri Suomen tavoitteenaan rekrytoida "1000 Autotehtaan Sankaria" valmistamaan Mercedes-Benz -henkilöautoja Uuteenkaupunkiin.

Valtakunnallisen kiertueen on suunnitellut ja toteuttanut markkinointitoimisto Lataamo Group. Kiertue pohjautuu Kuudes-toimiston viime syksynä suunnittelemaan ja alkuvuodesta lanseerattuun rekrytointikampanjaan ja Autotehtaan Sankarit -konseptiin.

Kiertueen tavoitteena on kertoa Valmet Automotiven ja Suomessa valmistetun Mercedes-Benzin sanomaa, ja se rantautuu kahdeksalle paikkakunnalle maalis- ja huhtikuun aikana.

Konseptin taustalla on positiivinen ongelma: Mercedes-Benzin henkilöautojen valmistus Suomessa kasvaa vauhdilla, ja Uudenkaupungin autotehtaalle tarvitaan pikaisesti yli 1000 uutta työntekijää.

"Valmet Automotiven viesti on monelle kohderyhmään kuuluvalle sekä iloinen että kysymyksiä herättävä. Töitä on todella tarjolla, mutta samalla se tarkoittaa monelle muuttoa toiselle puolelle Suomea. Ei näin isoista asioista voi kommunikoida ainoastaan mediassa", Lataamo Groupin toimitusjohtaja Teppo Heikkinen kommentoi tiedotteessa.

Kiertuekalustoon kuuluu muun muassa show-rekka, jossa jaetaan tietoa työmahdollisuuksista ja hakuprosessista. Halukkaat voivat myös koeajaa Mercedes-Benzejä.

"Olemme tietenkin todella ylpeitä voidessamme kertoa tällaista työllistämistarinaa suomalaisessa teollisuudessa. Samalla rekrytoinneissa onnistuminen on meille kriittisen tärkeää, joten olemme valmiita panostamaan paljon siihen, että kohtaamme mahdollisimman paljon potentiaalisia työntekijöitä", sanoo Valmet Automotiven henkilöstöjohtaja Tomi Salo tiedotteessa.

Monikanavaisen Autotehtaan Sankarit -kampanjan, kampanjasivuston ja mainonnan suunnittelusta on vastannut Kuudes. Lisäksi Lataamon ja Nelosen luovat tiimit ovat suunnitelleet rekrytointikiertueelle erillistä mainontaa, jossa hyödynnetään digitaalisia medioita ja radiota.

Juttua muokattu 28.3.2017 klo 11:29: Juttuun tarkennettiin, että Autotehtaan Sankarit -konseptin on suunnitellut Kuudes ja rekrytointikiertueen toteuttaa Lataamo Group. Alkuperäisestä jutusta syntyi virheellinen käsitys, että Lataamo Group olisi sekä konseptin että kiertueen takana.

Johtaminen

22.05.2018 11:08

Mirkku Kullberg jätti Kämp-hotellit

Kämp Collection Hotelsien markkinointijohtajana toiminut Mirkku Kullberg kertoo sähköpostiviestissään, että on aika hyvästellä.