Kilpailut

M&M 19.2.2016 13:49 päivitetty 3.3.2016 15:39

Avaus romantisoi datan - brändifilmi sai paikan New York Festivalsin finaalissa

Avaus

Markkinointitoimisto Avauksen The Choice edustaa ainoana suomalaistyönä festivaalin World's Best TV & Films -kilpailussa.

Suomi on huomioitu mainosfestivaali New York Festivalsin World's Best TV & Films -kilpailussa finaalipaikalla.

Markkinointitoimisto Avauksen PR-kategoriassa kilpaileva lyhytelokuva The Choice sai kunnian olla ainoa suomalaistyö kilpailun ehdokkaiden joukossa. Avauksen suunnitteleman mainoksen on tuottanut Lucy Loves Stories.

Lyhytelokuvan tavoitteena on konkretisoida asiakasdatan tärkeys markkinoinnissa. Tämä toteutetaan tarinalla, jossa nuori nainen joutuu valitsemaan toisen kahdesta täysin identtisestä miehestä mieluisammaksi treffikumppaniksi.

"Asiaa on esitelty viime vuosina tuhansilla konsulttikalvoilla ympäri maailmaa. Halusimme löytää emotionaalisen ja viihdyttävän tavan kertoa tästä hyvin käsitteellisestä asiasta ja konkretisoida sen muotoon, joka on kenelle tahansa ymmärrettävä", Avauksen luova johtaja Jyrki Poutanen kertoo tiedotteessa.

Filmin alkuperäisideasta ja käsikirjoituksesta ovat vastanneet Avauksen Jyrki Poutanen, Tuukka Paikkari ja Veera Häkkinen sekä Lucy Loves Storiesin Rane Tiukkanen. Ohjauksesta vastasi Rane Tiukkanen ja tuottajana toimi Mikko Räisänen.

 

Kilpailu järjestetään tänä vuonna 57. kertaa, ja sinne on tänä vuonna lähetetty töitä yli 50 maasta. Finalistien joukosta löytyy myös muun muassa Volvolle, Vodafonelle ja BBC:lle suunniteltuja töitä. Kilpailun voittajat julistetaan 19. huhtikuuta.

Töitä tuomaroi muun muassa suomalainen, audiovisuaaliseen tuotantoon keskittyvän Avsetin toimitusjohtaja Markku Roine.

Kaikki finaaliin yltäneet työt ja tekijät voi tarkistaa kilpailun verkkosivuilta.