Toimistot

Aleksi Ylä-Anttila 12.10. 11:35 päivitetty 12.10. 14:56

Avidly Suomen uusi operatiivinen johtaja Teea Björklund: "Huomista ei rakenneta eilisen opeilla"

Avidly
Teea Björklund aloittaa Avidlyn operatiivisena johtajana ensi vuoden alussa.

Markkinoinnin palvelutoimisto Avidly on nimittänyt Suomen operatiiviseksi johtajaksi 1.1.2019 alkaen Teea Björklundin.

Teea Björklund nousee tehtävään yhtiön sisältä, jossa hän on aiemmin toiminut asiakkuusjohtajana ja viimeksi mainonnan liiketoiminnasta vastaavana johtajana.

Kauppatieteiden maisteri Teea Björklund, 42, on työskennellyt ennen Avidlya (aik. Zeeland Family) lähes 15 vuotta Valiolla erilaisissa markkinoinnin ja liiketoiminnan tehtävissä, muun muassa markkinointijohtajana ja eri tuoteryhmistä vastaavana päällikkönä.

Björklund aloittaa uudessa tehtävässä ensi vuoden alussa. Työssään operatiivisena johtajana hän vastaa Avidlyn Suomen liiketoiminnan ja toimintatapojen kehittämisestä, kulttuurista ja kasvusta. Björklund kertoo, että uusi pesti talon sisällä ilahduttaa. Hän on ehtinyt työskennellä toimistossa puolitoista vuotta.

"On ollut hieno matka tähän mennessä, ja odotan innolla tulevaa", Björklund kertoo M&M:lle.

Björklund kertoo huomanneensa työssään markkinoinnin roolin muuttuneen. Markkinointia ostetaan Björklundin mukaan yhä enemmän palveluna ja asiakkaat haluavat tiiviimpää kumppanuutta toimiston kanssa.

Tästä kehityksestä johtuen, markkinoinnin on oltava yhä strategisempaa. Samanaikaisesti markkinoinnin taktisen puolen ja reagoinnin tulee olla yhä ketterämpää. Näiden yhdistämiseen perustuu Björklundin mukaan myös toimiston uusi asiakaslupaus tomorrowbound.

"Huomista ei rakenneta eilisen opeilla. Selkeän, yhteisen päämäärän lisäksi haluamme myös sellaista kumppanuutta asiakkaiden kanssa, että voimme kokeilla rohkeasti uusia asioita. Kaiken keskiössä on moderni ja ketterä markkinointi, joka auttaa asiakasta menestymään ja kasvamaan myös huomenna", Björklund toteaa.

Avidlyn operatiivisena johtajana lokakuussa aloittanut ja tammikuussa toimitusjohtajaksi siirtyvä Jyrki Vaittinen kertoo yhtiön olevan mielissään siitä, että se pystyy tarjoamaan etenemismahdollisuuksia talon sisällä.

"On aina hienoa tarjota osaaville ihmisille urapolkuja talon sisällä. Olemme 250 henkilön organisaatio, joten pystymme tarjoamaan iloksemme monenlaisia etenemismahdollisuuksia ihmisille. Katsomme aina ensisijaisesti omat mahdollisuudet ja vasta sen jälkeen käynnistetään ulkoinen haku", Vaittinen kertoo M&M:lle.

Björklundin paikalle mainonnan liiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi etsitään Vaittisen mukaan seuraajaa parasta aikaa. Seuraaja voi tulla joko talon sisältä tai ulkopuolelta.

"Heti, kun hyvä kandidaatti löytyy, olemme valmiita tekemään päätöksiä. Toivomme, että tämä tapahtuu mahdollisimman pikaisesti."

Teea Björklundin lisäksi yhtiö nimitti norjalaisen Ingunn Bjørun yhtiön kansainvälisestä liiketoiminnasta vastaavaksi operatiiviseksi johtajaksi.

Avidlylla on Suomessa toimistot Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Joensuussa, Oulussa, Jyväskylässä, Kotkassa, Kouvolassa ja Lappeenrannassa.

Kansainvälistä kasvua tavoitteleva yhtiö osti kesällä Hubspot-markkinointiautomaatiopalveluita tarjoavan WeAreGrowit-nimisen osakeyhtiön.

Kaupan myötä Avidlyn omistukseen siirtyivät toimistot Tukholmassa, Oslossa ja Aarhusissa. Toimisto kuuluu lisäksi maailmanlaajuisen AMIN-mainostoimistoketjuun.

Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 15,7 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuodesta kertyi 12 prosenttia. Myyntikate oli viime vuonna 12,9 miljoonaa euroa. Liikevoittoa toimisto teki 1,1 miljoonaa euroa.