Turun keskustassa sijaitseva kauppakeskus Hansakortteli on valinnut Avidly n strategiseksi brändikumppanikseen. Avidly vastaa Hansakorttelin brändin ja markkinointikonseptin uudistamisesta, uudistuneen Hansakorttelin lanseerauksesta sekä mediasuunnittelusta.

Hansakorttelissa on käynnissä kauppakeskuksen historian mittavin remontti, jonka töistä suurin osa valmistuu loppuvuoteen 2019 mennessä. Uusien tilojen ja elämysten lisäksi Hansakortteli on päättänyt uudistaa myös markkinointiaan ja brändiään. Kehittämistyöhön valittiin kilpailutuksen kautta markkinointitoimisto Avidlyn Turun toimisto, joka hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa paikallisten osaajien lisäksi myös kansainvälisiä osaajiaan.

”Luovassa tiimissämme on kaupunkilaisia, maalla asuvia, sinkkuja, dinkkuja, lapsiperheellisiä, urheilijoita, nautiskelijoita, kulttuuria rakastavia ja foodieita. Tärkeänä osana Hansakorttelille kehittämää konseptiamme on se, miten kohtaamme jokaisen Hansakorttelin asiakkaan yksilöllisellä tavalla”, Avidlyn Turun toimistoa johtava Maria Flemmich sanoo tiedotteessa.

Hansakorttelin markkinointipäällikön Mirva Laaksosen mukaan Avidlyssa vakuutti luovan ratkaisun lisäksi toimiston laaja-alainen osaaminen datan ja digitaalisuuden hyödyntämisestä.

”Pidimme Avidlyn ehdotuksessa erityisesti siitä, että he eivät näe teknologiaa vain asiakaskokemuksen tukena, vaan se tuodaan kaiken tekemisen ytimeen. Haluamme jatkossa uusien ratkaisujen avulla palvella asiakkaitamme ympäri vuorokauden. Tulevaisuudessa hyödynnämme aiempaa enemmän kohdennettua, asiakastietoon perustuvaa markkinointia, missä mobiili ja data ovat merkittävässä asemassa”, Laaksonen kertoo.

Some-näkyvyyttä Instagramiin sopivilla tiloilla

Flemmichin ja Laaksosen mukaan tulevaisuuden kauppakeskukset ovat kokemuksellisia kohtaamispaikkoja, joissa viihdytään, testataan ja opastetaan.

”Haluamme rakentaa Hansakorttelin brändistä rohkean. Hansakortteli on alueemme toimijoista ainoa, joka voi aidosti tarjota urbaanin kauppakeskuselämyksen”, Flemmich sanoo.

Hän kertoo M&M:lle, että kilpailutuksessa Avidly ehdotti Hansakorttelille erilaisia tapoja herättää brändi henkiin ja tuoda se olemaan läsnä kauppakeskuksessa.

”Uuden ilmeen myötä olemme ehdottaneet Hansakorttelille digitaalisia työkaluja ja esimerkiksi datan visualisointia”, Flemmich kertoo.

Hansakortteli aikoo satsata markkinoinnissaan yhä vahvemmin sosiaaliseen mediaan.

”Sosiaalisessa mediassa näkyvyys taataan nykyään esimerkiksi suunnittelemalla Instagram-kelpoisia tiloja”, Flemmich kertoo.

Instagram-kelpoisilla tiloilla hän tarkoittaa asioita, jotka innostavat, erottuvat ja tarjoavat kokemuksia.

”Esimerkiksi Kiasman viimeisimmät näyttelyt ja Amos Rexin elämykselliset taideteokset saivat ihmiset postaamaan paljon. Myös Turussa Ruisrockin järjestämässä Ruishelmi-tapahtumassa oli tilataidetta. Vastaavasti esimerkiksi ravintolan nimi lattian kaakeleissa on elementti, josta ihmiset ottavat kuvia Instagramiin.”

Hansakortteliin tulevista Instagram-kuviin sopivista yksityiskohdista Flemmich ei vielä voi kertoa mitään konkreettista.

Hansakorttelin uudistunut markkinointiviestintä näkyy ensimmäisen kerran syksyllä alkavassa kampanjassa.

Laaksonen kertoo, että Hansakortteli haluaa markkinointiviestinnän avulla huomioida eri asiakasryhmiään yhä paremmin.

”Kuluttajatutkimuksemme ovat osoittaneet, että Hansakorttelilla on merkittävä asema varsinaissuomalaisten elämässä, mutta samalla he odottavat juuri heille räätälöityjä ratkaisuja.”

Hansakorttelissa toimii yli 130 yritystä. Kauppakeskuksen myynti oli vuonna 2018 noin 220 miljoonaa euroa ja kävijämäärä noin 12 miljoonaa.