Markkinointiyhtiö Avidly teki vuoden ensimmäisen vuosipuoliskon aikana 403 000 euron liiketappion 12,96 miljoonan euron liikevaihdolla.

Vuotta aiemmin liiketappio oli 299 000 euroa tappiolla 11,78 miljoonan euron liikevaihdolla. Liiketulokseen sisältyy yhteensä noin 100 000 euron kulu, josta puolet kohdistuu maaliskuussa päättyneisiin yhteistoimintaneuvotteluihin ja puolet kesäkuussa päättyneeseen merkintäoikeusantiin.

Osakekohtainen tulos parani -0,18 eurosta -0,17 euroon.

Yhtiön käyttökate parani 428 000 eurosta 530 000 euroon.

Yhtiö kertoi toukokuussa vuoden ensimmäisen neljänneksen liikevaihdon olleen noin 6,7 miljoonaa euroa, joten toisen neljänneksen liikevaihto oli noin 6,2 miljoonaa euroa.

Avidlyn liiketoiminnan ennustettavuus on heikentynyt eikä yhtiö anna arviota vuoden 2020 liikevaihdosta ja liiketuloksesta.

Avidlya seuraava analyytikkoyhtiö Inderes odotti liikevaihdon laskevan vuoden ensimmäisellä puoliskolla 9,9 miljoonaan euroon ja ja liiketuloksen olevan -0.9 miljoonaa euroa.

Avidlyn liikevaihto kasvoi Inbound-toiminnassa 43 prosenttia vertailukaudesta vuonna 2019 tehdyn Netpress-yrityskaupan ja liiketoiminnan orgaanisen kasvun ansiosta.

Toimitusjohtaja Jesse Maulan mukaan markkinointipalvelujen liikevaihto oli vertailukauden tasolla, kun koronaviruspandemia hidasti kysyntää pahimpina koronakuukausina.

”Kannattavuutemme parani katsauskauden loppua kohden. Olen tyytyväinen siihen, että olemme onnistuneet parantamaan taloudellisen kehityksemme suuntaa, mutta meillä on vielä paljon tehtävää liiketoiminnan saattamisessa haluamallemme kannattavuustasolle”, Maula kertoo tiedotteessa.

”Maaliskuussa päättyneiden yhteistoimintaneuvotteluiden, kesäkuussa toteutuneen merkintäoikeusannin sekä kesäkuussa solmitun pitkän aikavälin rahoitusjärjestelyn ansiosta liiketoimintamme on nyt huomattavasti vakaammalla taloudellisella pohjalla kuin vuoden alussa.”

Lisätty 25.8. kello 9.51 Inderesin ennuste.