Markkinoinnin ja viestinnän palvelutoimisto Avidly täsmentää alustavien tilintarkastamattomien tilinpäätöstietojen perusteella vuoden 2019 liiketulosohjeistustaan. Aiempi ohjeistus on annettu 9.10.2019.

Avidly arvioi nyt, että viime vuoden liiketulos jää noin 2,4 miljoonaa euroa tappiolliseksi. Vuonna 2018 toimiston liiketulos oli 0,6 miljoonaa euroa.

Aikaisemmin Avidly arvioi, että liikevaihto on 22–24 miljoonaa euroa ja liiketulos on tappiollinen Liikevaihdon osalta Avidly pitää ohjeistuksen ennallaan. Vunna 2018 liikevaihto oli 19,8 miljoonaa euroa.

“Panostukset kansainvälistymiseen ja kotimaiseen kasvuun eivät ole toteutuneet odotetulla tavalla, mikä on johtanut liiketuloksen ennakoitua heikompaan kehitykseen.”

”Odotuksista huolimatta Inbound -liiketoiminnassa ei päästy voitolliseen liiketulokseen neljännellä kvartaalilla”, toimitusjohtaja Jesse Maula kertoo tiedotteessa.

Yhtiö odottaa tuloksia syksyllä käynnistetyn kannattavuushankkeen osalta vuoden 2020 aikana.

”Tämän lisäksi keskitymme kannattavan kasvun aikaansaamiseen”, Maula sanoo.

Avidly on markkinoinnin palvelutoimisto, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Vuonna 2018 yrityksen myyntikate oli 15,7 miljoonaa euroa.

Yhtiö julkistaa lopullisen tilinpäätöksensä maaliskuun alussa.