Media

Ville Perttula 4.6. 16:01 päivitetty 4.6. 16:03

Basso Media avaa tänä vuonna kaksi uutta radiokanavaa – "Jatkamme Bassoradion maailmassa, ei mitään siitä poikkeavaa"

Basso
Tapahtumien järjestäminen ja niihin osallistuminen on audio- ja videosisältöjen ohella yksi Basso Median kolmesta peruspilarista. Kuvassa Bassoradion vakiokalustoon kuuluvat juontajat Jussi Urpalainen ja Tuomas Tuomi-Nikula.

Basso Media osti Radio Sputnikin ja Spirit FM:n taajuudet Radio Satellite Finlandilta. Kauppahinta ei ole julkinen.

Basso Media ja Radio Satellite Finland Oy ovat solmineet liiketoimintakaupan, jonka myötä Basso Medialle siirtyvät Radio Sputnikin ja Spirit FM:n taajuudet.

Kumpikin kanava on lopettanut ohjelmatoimintansa tämän vuoden toukokuussa. Basso Media ei jatka näillä brändeillä. Kaupan hinta ei ole julkinen.

Kauppa koskee ainoastaan taajuuskokonaisuuksia, eikä sen mukana siirry esimerkiksi henkilökuntaa. 

Käytännössä kauppa tarkoittaa, että Basso Media avaa tänä vuonna kaksi uutta radiokanavaa.

Uusien kanavien brändeistä, nimistä ja kohderyhmistä Basso Median toimitusjohtaja Riikka Reunanen on vielä vaitonainen.

Kaupan myötä Basso Media kertoo vahvistavansa läsnäoloaan aktiivisten kaupunkilaisten, mielipidevaikuttajien ja heidän seuraajiensa parissa.

"Haluamme vahvistua audion parissa. Tarkoituksemme on ottaa entistä isompi jalansija kohderyhmässämme. Jatkamme Bassoradion maailmassa, ei mitään siitä poikkeavaa", Reunanen kertoo M&M:lle.

"Tässä haetaan käytännössä lisää kontakteja kaupallisiin kokonaisuuksiin."

Basso Media tunnetaan edelleen parhaiten Bassoradiosta, jonka ydinkohderyhmä on 25-35-vuotiaat kaupunkilaiset. Basso kuuluu Helsingissä, Turussa, Tampereella, Oulussa ja Jyväskylässä. Bassoradio tavoittaa tällä hetkellä noin 140 000 viikkokuulijaa.

Basso Median toimitusjohtaja Riikka Reunanen

Ensimmäinen taajuuskokonaisuus kattaa Helsingin, Porvoon, Kotkan ja Lappeenrannan alueet ja toinen taajuuskokonaisuus Helsingin ja Turun alueet. Radiotoimiluvista vastaava Liikenne- ja viestintäministeriö on vahvistanut kaupan.

"Kanavien tarve on ollut olemassa jo jonkin aikaa, mutta emme ole olleet aktiivisia taajuuksien suhteen."

Reunasen mukaan kasvua haetaan tulevaisuudessa myös video- ja tapahtumatuotannon puolelta.

Basso Media on vuonna 2006 perustettu mediatalo. Yhtiön suurimmat omistajat ovat Jacob Ehrnrooth ja Jan Zapasnik. Yhtiön päätoimipiste on Helsingissä. Vuonna 2017 Basso Median liikevaihto oli 1,3 miljoonaa euroa ja liikevoitto 81 000 euroa.