Energiajuoma Battery aloitti uuden mainoskampanjansa yllättämällä opiskelijat kesken oppitunnin Helsingissä. Tempauksessa päästettiin 20 koiran lauma yllättäen sisään luokkahuoneeseen, jossa oli oppitunti käynnissä. Isompien koirien erikoisvalmisteisiin liiveihin oli kiinnitetty Battery-tölkkejä.

Kampanjan tiedotteessa kuvaillaan, että Batteryn missio on kannustaa ihmisiä tarttumaan toimeen ja toteuttamaan haaveitaan. Uudessa kampanjassa brändi etsii tilanteita, joissa muhimaan jäänyt ajatus hyvästä teosta tai ratkaisua odottavasta askareesta on käytännön tasolla toteuttamatta.

"Meillä ihmisillä on helposti tapana siirtää etenkin hieman työläiltä tuntuvia asioita “sitkun”-tulevaisuuteen, jota ei lopulta koskaan tulekaan. Haluamme Batteryn kanssa tarttua näihin hetkiin ja kannustaa ihmisiä toimimaan. Jos jotain täytyy tehdä, laitetaan toimeksi”, Sinebrychoffin Batterysta vastaava tuotepäällikkö Heini Autio sanoo tiedotteessa.

Uudessa kampanjassa Battery haluaa löytää tavallisia suomalaisia ja kannustaa heitä arjen keskellä tarttumaan asioihin konkreettisesti. Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa saatiin vihiä tarpeesta piristää helsinkiläisopiskelijoita keskellä raskasta opintourakkaa.

”Jokainen meistä on ajatellut ongelman edessä: jonkun pitäis tehdä tälle jotain. Me sitten päätimme olla se joku ja tuoda helpotusta stressaantuneiden opiskelijoiden arkeen. Emme voi tietenkään vaikuttaa isoihin kokonaisuuksiin, mutta halusimme tuoda heille piristystä ja iloa kaamoksen keskelle”, Autio jatkaa.

"Koirilla on monesti positiivinen vaikutus ihmiskehoon. Yleisesti ottaen eläimen silittäminen vähentää stressiä ja parantaa mielialaa kokonaisuudessaan”, koirien rekrytoinnista tempauksessa vastannut eläintenkouluttaja ja Koirakoulu Vision toimitusjohtaja Sari Paavilainen sanoo tiedotteessa.

Videon koirien yllätysvierailusta luokkaan voi katsella tästä linkistä.