Talkshow-juontaja Ellen DeGeneres ja suomalainen peliyhtiö Seriously keräävät joulun alla rahaa hyväntekeväisyyteen Seriouslyn Best Fiends -mobiilipelin avulla.

Race against the slime -kampanjaa markkinoidaan "maailman suurimpana mobiilisti järjestettynä hyväntekeväisyyskilpailuna".

Rahankeruussa ovat mukana myös 20 maailman isointa sosiaalisen median tähteä kuten PewDiePie, Markiplier ja Hayes Grier.

Kilpailussa some-tähtien vetämät seitsemän joukkuetta kilpailevat keskenään siitä, kuka kukistaa pelissä eniten etanoita. Jokainen joukkue on valinnut itselleen hyväntekeväisyyskohteen.

Pelin pelaajat voivat valita, kenen julkkiksen tiimissä pelaavat. Käyttäjän tuhoamat etanat lasketaan mukaan joukkueen yhteistulokseen.

Mitä enemmän etanoita joukkue tuhoaa, sitä enemmän joukkue saa rahaa lahjoitettavakseen valitsemalleen kohteelle. Jaossa on yhteensä 125 000 dollaria.

Ellen DeGeneres on luvannut tuplata potin, jos peliyhteisö tuhoaa yhteensä miljardi etanaa.

Kampanja, ja siten myös suomalaisyhtiö ja sen peli, ovat saaneet julkisuutta muun muassa The Ellen DeGeneres Show -ohjelmassa ja YouTube-tähtien hyväntekeväisyyskampanjaa mainostaneilla videoilla.

Kampanja alkoi 19. joulukuuta ja päättyy tänään 23. joulukuuta. Voittajatiimi julkaistaan The Ellen DeGeneres Show'n Twitter-tilillä jouluaattona.

Legacy marker