Blogit

Sanna Leskinen 10.1.2015 09:13 päivitetty 4.2.2016 10:50

Blogeista syntyy mainosalustoja

Arttu Laitala
Viestintätoimisto Bablerin toimitusjohtaja Tanja Ylikangas.

Blogitalot keräävät bloggareita talleihinsa ja markkinoivat kokonaisuutta mainostajille.

Erilaiset blogitalot ovat ryhtyneet tuottajiksi mainostajien ja bloggarien väliin. Käytännössä blogitalo auttaa tavoitteiden asettamisessa, sitouttaa bloggaajat ja sparraa heitä sekä vastaa projektinhallinnasta.

”Mainostajien on yhä vaikeampaa hallita, kenen kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä ja millä blogeilla on lukijoita”, sanoo viestintätoimisto Bablerin toimitusjohtaja Tanja Ylikangas.

Yhä useampi suomalainen bloggari saa tuloja blogistaan mainosmyynnin ja sisältöyhteistyön kautta.

Valtaosa seuratuimmista bloggareista on jo löytänyt oman blogitalonsa ja monet heistä ovat jo ehtineet vaihtaa talosta toiseen.

Esimerkiksi A-lehtien omistaman Suomen Blogimedian talliin siirtyi syksyllä useita muotibloggareita muun muassa Sanoman My Cosmosta.

Lue lisää blogitaloista uusimmasta Markkinointi&Mainonta-lehdestä.

Tilaa lehti täältä tai osta irtonumero Akateemisesta Kirjakaupasta.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta. Rekisteröidy osoitteessa summa.talentum.fi. Ensimmäinen kuukausi on rekisteröityneille käyttäjille ilmainen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö