Palkinnot

Irmeli Salo 22.5.2012 13:47 päivitetty 4.2.2016 10:21

Blogimarkkinointi pokkasi Kultasulan

Katleena Kortesuon ja Jarkko Kurvisen teos Blogimarkkinointi voitti tämän vuoden Kultasulka-kilpailun.

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n Kultasulka 2012 -kilpailun on voittanut Katleena Kortesuon ja Jarkko Kurvisen kirjoittama Blogimarkkinointi.

"Selkeä, konkreettinen ja tiivis teos, jolla on erinomainen uutuusarvo. Se toimii myös lyhyenä oppimääränä sellaisille, jotka eivät vielä tiedä aiheesta riittävästi. Tuomariston mielestä kirja tavoittaa laajan kohderyhmän aiheen parissa aloittelevista aina kokeneisiin konkareihin asti. Teos tuo myös konkreettisesti esille sen, miten tämän lajin markkinoinnilla voidaan tehdä tulosta", Kultasulka-kilpailun tuomariston puheenjohtaja, Keskon viestintäjohtaja Merja Haverinen kommentoi voittajaa kilpailun tulosten julkistustilaisuudessa tänään tiistaina.

Tuomaristo antoi Blogimarkkinoinnille erityismaininnan siitä, että teoksessa on uskallettu irrottautua kirjamaisesta pönötyksestä ja kevyenä teoksena sitä on helppo kantaa mukana.

Aiempien vuosien tapaan tuomaristo jakoi Kultasulan lisäksi kaksi Hopeasulkaa. Toisen tunnustuksen saiJuha Tuulaniemen kirjoittama Palvelumuotoilu. Tuomariston mukaan Palvelumuotoilu on perusteos, joka tarjoaa niin teoreettisia taustoja kuin käytännön työkaluja. Tuomariston mielestä kirja on häpeilemättömän oppikirjamainen.

Toinen Hopeasulka meni kirjalle M2 Maineen uusi aalto ja sen kirjoittajille Pekka Aulalle ja Jouni Heinoselle. Tuomariston mielestä teoksella on vahva ote jo vuosituhansia vanhaan, mutta aina ajankohtaiseen aiheeseen käytännön esimerkkien kautta.

"Ja vaikka kirja on jatkoa kirjoittajien aiemmalle teokselle, se on onnistunut lunastamaan jatko-osansa etenkin näin sosiaalisen median aikana", tuomaristo perustelee.

Tänä vuonna kilpailuun osallistui 13 teosta, mikä on miltei puolet vähemmän kuin viime vuonna, mutta kilpailun historiaan peilaten varsin vakiintunut määrä markkinointi- ja viestintälaa kehittäviä kirjoituksia.

Vuoden 2012 Kultasulka-kilpailun raadissa istuvat puheenjohtaja Merja Haverisen lisäksi toimitusjohtaja Hannu Laakso mediatoimisto PMI:stä, toimittaja Irmeli Salo Talentumista, toimitusjohtaja Heikki Veijola mainostoimisto Adsekista ja tiedottaja Stiina Laaksonen Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitosta.

Kaikki kolme kulta- ja hopeasulilla palkittua kirjaa ovat Talentumin kustantamia. Talentum kustantaa myös Markkinointi&Mainontaa ja Talouselämää.