YRITYKSET

Ilkka Jauhiainen 18.3.2013 13:11 päivitetty 4.2.2016 10:31

Bob Helsinki ja Robot yhdistyvät - syntyy Bob the Robot

Uusi toimisto aikoo myydä palveluja myös mainostoimistoille. Jukka Kurttila jatkaa toimitusjohtajana, Toni Tiusasesta Head of Digital.

Bob Helsinki yhdistyy Robot Creative Agencyn kanssa. Samalla Bobin nimi muuttuu. Uusi nimi on Bob the Robot.

"Sopimus allekirjoitettiin tänään. Bob Helsinki omistaa uudesta yhtiöstä 80 prosenttia ja Robot 20", sanoo Bob the Robotin toimitusjohtaja Jukka Kurttila. Robotin toimitusjohtaja Toni Tiusanen jatkaa uudessa yhtiössä tittelillä Head of Digital.

Toimistot ovat tehneet yhteistyötä jo viisi vuotta. Yhteisiä asiakkaita ovat olleet  muun muassa Sanoma Magazines, Vaasan & Vaasan, Seppälä ja Tallink.

"Saunalahdelle teimme pop-tähti Kristalin", sanoo Kurttila.

Bob the Robot aikoo laajentaa digiosaamisensa kautta asiakaskuntaansa.

"Tarkoituksena on myydä palveluja myös toisille mainostoimistoille. Me olemme nyt maan suurin digitoimisto", sanoo Tiusanen.

Tiusanen muistuttaa, etä perinteisessä mallissa digitaalisuus on koettu kanavavalinnaksi.

"Me haluamme tehdä integroituja kokonaisuuksia", sanoo Tiusanen.

Ennen yhdistymistään toimistot teettivät laajan kyselyn. Vastaajilta kysyttiin käyttävätkö he mainostoimistoa, digitoimistoa tai molempia ja haluaisivatko he ostaa palvelut samasta yhtiötä. Yli 70 prosenttia kannatti palveluiden yhdistämistä.

Bob the Robot sanoo käyttävänsä integroitua suunnittelumallia yhteistyössä asiakkaidensa mediatoimistojen ja mainostoimistojen kanssa: malli on avoin ja skaalautuva.

Uuden toimiston myyntikate on yli 6 miljoonaa euroa ja yritys työllistää reilut 60 henkilöä.