Markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan Effie Awards Finlandin päätuomariksi on tänä vuonna valittu mainostoimisto Bob The Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo.

Effie on markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu, joka järjestetään 14 maassa.

"Effien pitäisi olla jokaisen alan toimijan ja markkinoijien ykköskilpailu Suomessa. Se tuo kiistatta esiin luovan markkinoinnin merkityksen liiketoiminnallisten tulosten saavuttamisessa. Sekä toimistojen että asiakkaiden kannalta on tärkeää, että tällaista tuloksellista yhteistyötä nostetaan esille mahdollisimman monelta eri toimialalta", Rajasuo kertoo tiedotteessa.

Tuomariston jäseniksi kutsutaan markkinoinnin huippuammattilaisia asiakasorganisaatiosta ja toimistoista, jotka ovat osoittaneet aiemmissa Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin tulosten tekemisen. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.

Viime vuonna kilpailun päätuomarina oli Elisan markkinointijohtajana työskennellyt Tomi Wirtanen. Nykyisin Wirtanen on Pauligin markkinointijohtaja.

Vuoden 2018 Effie-tuomaristossa ovat:

Karri Ahonen, johtaja, markkinointi, insight, tuotteet, sisällöt, Sanoma Media Finland Riikka Järvinen, markkinointijohtaja, kuluttajaliiketoiminta, DNA Joakim Karske, brändijohtaja, OP Ryhmä Susanna Laine, viestintä- ja brändijohtaja, Terveystalo Arto Lindblom, professori, Aalto-yliopisto Karri Lehtiö, toimituspäällikkö, MTV Uutiset / Mediahub Tommy Mäkinen, luova johtaja, Folk Finland Matti Pentikäinen, luova johtaja, SEK J-P Rautamaa, kaupallinen johtaja, Jalostaja & Lunden Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob The Robot Pekka Rantamoijanen, Head of Digital Marketing, Valio Mia Ropponen, Vice president, marketing, Kesko Samuli Salokangas, Head of Marvelous, luova johtaja, Marvelous Finland Laine Spellman, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Säästöpankkiryhmä Kaj Takolander, Vice President, Viking Line Sari-Liia Tonttila, vanhempi neuvonantaja, partner, Ahjo Communications Suvituuli Tuukkanen, brändi- ja markkinointijohtaja, Veikkaus Perttu Tynkkynen, Vice President, Consumer Sales & Marketing, F-Secure Alexander Sneen, markkinointijohtaja, Sinebrychoff Tobias Wacker, luova johtaja, Hasan & Partners Tia Yrjölä, johtaja, Saarioinen

Sanoma jatkaa neljättä vuotta Effie-kilpailun pääyhteistyökumppanina. Deadlinet kilpailutöille ovat 27. syyskuuta ja 4. lokakuuta. Voittajat julkistetaan 7. helmikuuta 2019.