Aikaisempi päätoimittaja Elisa Kitunen siirtyy sivuun ja tilalle astuu Harri-Pekka Pietikäinen. Samalla päätoimittajan ammattinimike vakinaistetaan, mikä on osa median kasvustrategiaa.

Pietikäinen siirtyy Bonfire.fi -bisnesmedian palvelukseen Otavamedia OMA:sta, jossa hän toimi kaupallisena tuottajana.

Pietikäinen on myös toiminut promotuottajana Sanoma Media Finlandilla, jossa hän oli mukana vastaamassa SM-liigan televisiopromootion tuottamisesta.

Pietikäinen on myös tietokirjailija. Työelämän taktiikkataulu (Fitra, 2019) ilmestyi loppuvuodesta ja Pinnan alla - elämäni valkohain kanssa (Johnny Kniga, 2020) keväällä.

”Olen äärimmäisen kiitollinen ja innostunut siitä, että pääsen päätoimittajan ominaisuudessa kehittämään suomalaista bisnesmediaa ja pohtimaan vaikuttajien kanssa liiketoiminnan ydintä, arvomaailmaa sekä visioimaan yhdessä entistä parempaa, vastuullisesti eteenpäin kulkevaa maailmaa”, Pietikäinen kommentoi tiedotteessa.

Pietikäisen mukaan työstä on muodostunut yhä kokonaisvaltaisempi osa hyvinvointia ja merkityksellistä arkea. Samalla ihmisten vastuu toisistaan ja ympäristöstä on konkreettisempaa kuin kenties koskaan aiemmin.

”Bisnesvaikuttaminen elää murrosvaihetta. Ihmiset kaipaavat jotain mitä seurata, eikä vastuullisuus voi olla enää pelkästään markkinointipuhetta.”

”Uskon, että Bonfire.fi -bisnesmedialla on merkittävä rooli siinä, että bisnesvaikuttaminen tulee 2020-luvulla entistä lähemmäs ja on entistä merkityksellisempää”, toteaa Pietikäinen.

Bonfire.fi:n perusti alkuvuodesta 2018 B2B-vaikuttajamarkkinointiin ja asiantuntijaviestintään keskittyvä Bonfire Agency.

Tavoitteena on, että Bonfire.fi on sekä nyt että jatkossa ajankohtaisin ja vaikuttavin bisnesmedia.

”Tässä työssä uudella päätoimittajalla Harri-Pekka Pietikäisellä on iso vastuu viedessään mediaa eteenpäin”, toteaa Bonfire Agencyn toimitusjohtaja Laura Pääkkönen.

Strategia uudistuu

Bonfire.fi julkaisee yritysmaailman vaikuttajille suunnattuja videoita, podcasteja sekä artikkeleita. Sisältöä tuottaviin bisnesvaikuttajiin kuuluvat muun muassa Jukka Saksi, Suvi Widgren, Susanna Paloheimo ja Liisa Holma.

Laura Pääkkönen kertoo, että yrityksessä työskentelee yhteensä seitsemän henkilöä, joista kaksi työskentelee pääasiallisesti median parissa ja loput asiakasprojekteissa, kuitenkin tarvittaessa mediaa tukien.

Pääkkösen mukaan Bonfire.fi:n kävijäliikenteen suhteen olivat alussa maltilliset, eli noin muutamia kymmeniä tuhansia kävijöitä per kuukausi. Tätä tavoitetta yritys kasvattaa uudistettavan strategian avulla.

”Median kävijäliikenne on jatkuvassa kasvussa. Bisnesvaikuttajien yhteisössä on jo mukana lähes 160 vaikuttajaa ja ajatusjohtajaa, joista aktiivisimmat julkaisevat useita sisältöjä kuukausittain. Olemme mielestäni onnistuneet asettamissamme tavoitteissa ja tulemme triplaamaan Bonfire Agencyn liikevaihdon tällä toisella tilikaudella”, Pääkkönen kertoo M&M:lle.

Työ uuden strategian luomiseksi on parasta aikaa käynnissä. Yritys osallistaa tähän työhön aktiivisesti niin Bonfire -bisnesvaikuttajiemme, kuin myös lukijoita sekä asiakkaita.

”Fokus on koko Bonfire.fi -bisnesmedian viemisessä seuraavalle tasolle, jotta voimme tarjota kaikille sidosryhmillemme parempaa palvelua ja entistä rohkeampia ulostuloja. Panostamme kävijäliikenteen kasvattamisen lisäksi uusien, kaupallisten ratkaisujen tarjoamiseen asiakkaillemme”, Pääkkönen kertoo.

Maaliskuun lopussa päättyvä Bonfire Agencyn tilikausi on yhtiön historian toinen. Tilinpäätös valmistuu huhtikuun aikana. Pääkkösen mukaan yrityksen asettama liikevaihtotavoite kuluvalle tilikaudelle ylittyy ja asettuu noin 450 000 euroon.

”Tilikauden lopussa henkilöstön määrä kasvaa mahdollisesti yhdellä tai pysyy samana. Kevään aikana haemme 1-2 uutta tekijää tiimiimme”, Laura Pääkkönen kertoo.