Business College Helsinki valitsi uusiksi markkinointikumppaneikseen sosiaalisen median toimisto NoBotin ja mediatoimisto Avidly Median. Yhteisenä tavoitteena on nostaa oppilaitoksen brändi entistä korkeammalle tasolle ja saada koulutuksiin ennätysmäinen määrä hakijoita. Oppilaitos on tehnyt ison brändimuutoksen vuonna 2018, mutta nyt brändin houkuttelevuus haluttiin viedä vielä pidemmälle.

”Oivalsin, että jotta voimme ensi vuonna niin sanotusti räjäyttää pankin, tarvitsen kumppanit, joilla on freesit ajatukset ja uusi tatsi: samoilla vanhoilla tempuilla ei uuden tekeminen onnistu”, Business College Helsingin markkinoinnin suunnittelija Tajzan Sharif summaa tiedotteessa.

NoBot vastaa sosiaalisen median kanavista

Oppilaitokselle ensisijaista oli tärkeintä löytää yhteistyökumppani, joka ymmärtää liiketoiminnan kannalta tärkeintä kohderyhmää: 13 – 15 -vuotiaita nuoria, joille markkinoidaan peruskoulutuksia.

”NoBot täytti nämä kriteerit ylivoimaisesti. He pystyvät puhuttelemaan kohderyhmäämme ja tavoittamaan heidät oikeissa kanavissa”, sanoo Sharif.

NoBotin vastuulla on suunnitella nuorille suunnatun yhteishaun luova konsepti, sekä vastata sen jalkauttamisesta sosiaalisen median kanaviin. NoBotin vahvuus on ketteryys ja terävästi kohdennetut viestit. Yrityksen toimintatapa on kokeileva ja herkästi reagoiva.

”Business College Helsingin kanssa konseptisuunnittelussa lähdettiin liikkeelle nuoria puhuttelevista ilmiöistä. Työmme perustuu ymmärrykseen sosiaalisen median lainalaisuuksista sekä vahvasta kohderyhmäymmärryksestä. Annamme kohderyhmän aidosti päättää mikä toimii ja mukaudumme siihen”, kuvailee tiedotteessa osakas ja kehitysjohtaja Teemu Puuska NoBotilta.

”Pyrimme erittäin kohdennettuun markkinointiin. Olen erityisen ilahtunut, että voimme osallistaa markkinoinnin suunnitteluun tämän asiakkaan kanssa aitoa kohderyhmää, eli Business College Helsingin nykyisiä opiskelijoita”, Puuska toteaa.

NoBotin täydentäjäksi valikoitui mediatoimistojen kilpailutuksen tuloksena Avidly Media. Sen rooli on pitää langat käsissä, rakentaa markkinoinnin kokonaissuunnitelma suunnitellun konseptin ympärille sekä tuottaa Business College Helsingille käytännössä kaikki markkinoinnin tarpeet, jotka jäävät NoBotin sosiaaliseen mediaan keskittyvän tontin ulkopuolelle.

”Haimme resurssiymmärrystä ja kustannustehokkuutta, mutta bonuksena tuli Avidlyn asiakaslähtöisyys: tiimi ymmärsi täysin mitä haimme”, Sharif kiittää.

Avidly tuo yhteistyöhön vahvan mediatoimisto-osaamisensa lisäksi koko Avidlyn laajan markkinoinnin palvelutarjoaman. Avidly Median toimitusjohtaja Anna Salo odottaa innolla tavoitteellista yhteistyötä NoBotin ja Business College Helsingin kanssa.

”Kiinnostava kohderyhmä, kunnianhimoiset tavoitteet ja avoimesti toimiva yhteistyö innostavat kovasti meidän tiimiä. Odotan, että pääsemme yhdessä NoBotin ja asiakkaan kanssa yhdistämään hyvät sisällöt menestyksekkäästi omaan kanavaosaamiseemme”, Salo summaa.

Lue myös: Nimenvaihdos ja brändiuudistus kasvattivat Business College Helsingin hakijamäärää yli odotusten – vahva somepanostus ohitti perinteikkyyden