Kampanjat

Laura Kukkonen 20.5.2016 13:19

Byggmax otti vakuutuksen turvaamaan Leijonien MM-voiton

Byggmax
Valven kehittämän teknologian avulla Byggmaxin MM-kisakampanjan mainoksia voi muokata lähetyksen aikana reaaliajassa.

Byggmaxin maajohtaja Aleksi Virkkunen kertoo, että jääkiekon MM-kisoihin liittyvien mainoskampanjoiden ensisijaisena tavoitteena on lisätä myyntiä.

Rakennustarvikeketju Byggmax on näkynyt jääkiekon MM-kisojen yhteydessä omalaatuisilla mainoskampanjoillaan.

Ensin Byggmax lupasi maksaa 50 prosenttia takaisin kaikista 29.4.-3.5. tehdyistä ostoksista, jos Suomi voittaa maailmanmestaruuden.

Kisojen käynnistyttyä ketju aloitti tarjouskampanjan, jossa maalipurkin alennusprosentti määräytyy Suomen joukkueen tekemien maalien mukaan. Tarjous on voimassa peliä seuraavan päivän ajan ja vain jos Suomi voittaa. Torstain puolivälieräottelussa Tanskaa vastaan Suomi voitti maalein 5-1. Tulos tuo maalipurkin ostajalle 50 prosentin alennuksen vain tänään perjantaina.

"Ihan mukavasti myynti on lähtenyt tässä vaiheessa liikkeelle, ihan tavoitteiden mukaisesti. Mielestäni tulos oli ihanteellinen", Byggmaxin maajohtaja Aleksi Virkkunen kertoo M&M:lle.

Televisiokampanjassa hyödynnetään mainostoimisto Valven kehittämää reaaliaikaista mainostyökalua.

"Saimme tietää työkalusta samoihin aikoihin kun olimme lyömässä lukkoon tämän vuoden markkinointia. Siitä lähti idea, että näinkin sitä voisi käyttää", Virkkunen kertoo.

Byggmaxin maalitarjouskampanjan ovat suunnitelleet ja toteuttaneet mainostoimistot Folk ja Valve sekä tuotantoyhtiöt Woopecker Film ja Valve Media. Byggmaxin Suomen tiimiin kuuluu lisäksi mediatoimisto Voitto ja viestintätoimisto Manifesto.

Kampanjan mainosäänenä kuullaan näyttelijä Tommi Korpelaa.

Win-win-win

Huhtikuun lopulla Byggmax houkutteli asiakkaita kaupoille palautuskampanjallaan. Virkkusen mukaan lupaus 50 prosentin takautuvasta rahapalautuksesta Suomen MM-voiton ehdolla rikkoi kaikki Byggmaxin tähänastiset myyntiennätykset.

"Se meni yli odotusten, vaikka meillä oli todella kovat odotukset", Virkkunen sanoo.

Jos Suomi saavuttaa maailmanmestaruuden, siitä hyötyvät kansantunnon, Leijonien ja asiakkaiden lisäksi myös Byggmax itse. Ketju on ottanut vakuutuksen siltä varalta, että voitto napsahtaa Suomelle. Byggmax ei siis voi itsekään jäädä tappiolle, vaikka palautettavaa olisikin runsaasti.

"Hienoa on se, että voi aidosti toivoa Suomen voittavan. Tässä on win-win-win-tilanne", Virkkunen kuvaa.

"Palautuksista tulee tietysti aikamoinen rumba, mutta luulen että se on positiivinen tapahtuma."

MM-kisakampanjoiden ensisijaiset tavoitteet ovat myynnilliset, mutta Byggmax haluaa lisätä myös tunnettuuttaan ja saada uusia asiakkaita myymälöihin.

"Ainakin myymälöistä kuuluneen palautteen perusteella meillä kävi aika paljon ensikertalaisia kävijöitä [palautus]kampanjan aikana", Virkkunen kertoo.

Seuraavan kerran maalialennuksia taas voi seurata kisojen välierissä lauantaina 21. toukokuuta. Loppuottelu pelataan sunnuntaina.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö