Heidi Björklöfillä on yli 10 vuoden kokemus toimistokentältä. Viimeksi Björklöf on työskennellyt Dentsu Aegis Network -konserniin kuuluvan mediatoimisto Carat Finlandin toimitusjohtajana. Björklöf jätti yhtiön viime vuoden lopulla.

”On upeaa päästä työskentelemään Suomen arvostetuimpien uutis- ja aikkaribrändien kanssa ja vaikuttamaan niiden menestykseen myös tulevaisuuden kuluttajien parissa”, Björklöf kommentoi tiedotteessa.

Sanoman Uutis- ja featuremedia -yksikön johtaja Petteri Putkiranta arvioi, että juuri nyt on hyvin mielenkiintoinen ajankohta aloittaa työskentely Sanoman journalististen tuotteiden parissa työskentely.

”Laatujournalismille on kysyntää. Sekä Helsingin Sanomat että Aluemediat kasvattavat tilaajamarkkinaa ja Ilta-Sanomat on kävijämäärillään todella vahvassa vedossa”, Putkiranta sanoo.

Yhtiö kehittää tarjontaansa Putkirannan mukaan jatkuvasti. Yhtenä esimerkkinä tästä Putkiranta mainitsee syksyllä lanseerattavan HS Lasten uutiset -sanomalehden, joka on hänen mukaansa myynyt ennakkoon ”todella upeasti”.

”Heidin ja hänen portfoliokehitys- ja markkinointitiiminsä tehtävänä on osaltaan varmistaa, että hyvä veto jatkuu. Heidi tuo mukanaan vahvaa johtajuutta ja markkinoinnin strategista osaamista, mikä varmasti auttaa meitä menestymään jatkossakin,” Putkiranta arvioi.

Sanoman Uutis- ja featuremedia -yksikössä toimivat uutismediat Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Aamulehti, Satakunnan Kansa, 13 paikallislehteä sekä aikakausbrändit Me Naiset, Tiede, Tiede Luonto, Glorian Ruoka&Viini, Soppa365, Sport, Vauva ja Meidän Perhe, joiden sisällöillä on omat selkeät yleisönsä digitaalisessa mediassa.