Yhteistyöt

Sanna Pekkonen 30.5.2018 10:45 päivitetty 30.5.2018 11:19

Carlsberg lähti yhteistyöhön suomalaisten jalkapallokannattajien kanssa – "Olemme blogien ja uutismedian välimaastossa"

Kannattajakanava Byyri kertoo jalkapallosta kannattajien näkökulmasta. Carlsberg haluaa yhteistyön avulla osaksi jalkapallofanien arkea.

Jalkapallosponsoroinneista tuttu olutbrändi Carlsberg on aloittanut yhteistyön jalkapalloon keskittyvän kannattajakanava Byyrin kanssa.

Byyri on puolitoista vuotta sitten toimintansa aloittanut suomalainen kannattajakanava, jonka sisällöt ovat jalkapallokannattajien tekemiä.

”Halumme on rakentaa pitkäaikainen kumppanuus, joka edesauttaa Carlsbergin strategiaa olla mukana kannattajien arjessa. Haluamme olla mukana fanien sosiaalisessa elämässä ja osaltamme vahvistamassa kotimaista jalkapallokulttuuria”, kertoo Carlsbergin Brand Manager Anni Lehtinen.

Carlsberg on tehnyt pitkään yhteistyötä muun muassa FC Liverpoolin kanssa. Suomessa olutbrändi sponsoroi HJK:ta.

Byyrin Nicolas Prieto kertoo M&M:lle, että yhteistyö Carlsbergin kanssa näkyy kanavan sisällöissä tämän vuoden aikana. Byyri julkaisee jalkapallonkannattajien kirjoittamia tekstejä, podcasteja ja videomakasiineja.

Puolessatoista vuodessa Byyri on kerännyt noin 30 000 seuraajaa sosiaalisen median kanaviinsa.

"Teemme juttuja jalkapallosta, mutta kaikessa on kannattajanäkökulma. Kannattajat puhuvat jalkapallosta toisille kannattajille. Olemme uudenlainen media blogien ja uutismedian välimaastossa", Prieto kuvailee.

Taloudellisesti yhteistyö tukee Byyrin toimintaa. Byyrillä on Prieton mukaan parikymmentä avustajaa, jotka tekevät sisältöjä harrastepohjalta.

"Yhteistöiden avulla saadaan maksettua muun muassa kulukorvauksia tekijöille ja turvattua toiminnan jatkuvuutta", Prieto sanoo.

Prieton mukaan Byyri on aloittamassa yhteistyötä myös ravintolaketju Restelin kanssa. Aiemmin yhteistyötä on tehty muun muassa Volkswagenin kanssa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö