Kampanjat

Maarit Alkula 3.6. 13:51

Chisu, Ellinoora ja Isac Elliot suunnittelivat kesämersut kiertämään tapahtumia

Chisu, Ellinoora ja Isac Elliot suunnittelivat kukin oman kesäbenzin. Yleisö pääsee äänestämään suosikkiaan kampanjan nettisivuilla.

Kukin artisti suunnitteli autolle ainutlaatuisen ulkoasun. Yleisö pääsee katsomaan autoja kesätapahtumissa ja äänestämään omaa suosikkiaan.

Tänään julkaistu Mercedes-Benzin #kesäbenz-kampanja esittelee tulevan festarikesän artistit Chisun, Ellinooran ja Isac Elliotin uudessa roolissa autodesignereina. Kesän uutuusmallit A-sarjan Sedan ja CLA Coupé sekä Suomessa valmistettava A-sarja saivat artistien käsissä uudenlaiset ilmeet.

”Uudistuneen A-sarjan lanseerauksen yhteydessä havaitsimme, että kompaktiautomallistomme on monelle ensikosketus brändiimme. Nyt kun koko kompaktiautomallistomme on uusiutunut kevään aikana, päätimme kohdentaa markkinointimme perinteistä autonostajaryhmää laajemmalle yleisölle”, kertoo markkinointipäällikkö Kasper Jansson Mercedes-Benziä maahantuovasta Vehosta.

Artistit myös kertovat Mercedes-Benzin julkaisemilla videoilla kuulumisistaan ja suunnittelemistaan kesäbenzeistä.

”Teemme myös todella perinteistä markkinointia perinteisissä kanavissa. Autonostajaikäluokka ylipäänsä, ei pelkästään Mercedeksellä, on vähän varttuneempaa. Uudistuneella kompaktiautomallistollamme olemme tavoittaneet nuorempaa kohderyhmää ja saaneet esimerkiksi aiempaa enemmän naisia kiinnostumaan brändistä”, Jansson kertoo M&M:lle.

Jansson kertoo, että Mercedes-Benz on vuosia käyttänyt markkinoinnissaan vaikuttajia, jotka jo valmiiksi ajavat Mercedeksellä ja joiden kanssa yhteistyö siksi on luontevaa.

Aiemmin Mercedes-Benz on näkynyt esimerkiksi Cheekin stadionkeikalla ja hänestä kertovassa Veljeni vartija -elokuvassa. Pari vuotta sitten Arman Alizad oli mukana Mercedes-Benzin turvallisuuskampanjassa.

JVG:n kanssa brändi on tehnyt yhteistyötä jo pitkään. Janssonin mukaan yhteistyöt kumpuavat aidoista asioista.

"JVG on esimerkiksi tehnyt Mercedeksestä kertovan Johtotähti-kappaleen, koska he aidosti rakastavat brändiä”, Jansson sanoo.

Kesäbenzit kiertävät festareilla

#Kesäbenz-kampanjan mallit edustavat Mercedes-Benzin uudistettua kompaktiautomallistoa ja Suomen suosituinta kokoluokkaa. Mainostoimisto Valveen suunnittelema kampanjaidea lähti ajatuksesta hyödyntää aiempaa tehokkaammin vaikuttajayhteistyötä.

”Lähdimme miettimään tapaa yhdistää vaikuttajat, uunituoreet automallit sekä tapahtumientäyteisen kesän ja rakensimme monimediakampanjan, jossa kohtaamisillakin on roolinsa”, sanoo Veho-asiakkuudesta vastaava suunnittelija Mikko Eskelinen Valveelta tiedotteessa.

Autot ovat esillä ensimmäisen kerran Helsingissä Lasipalatsin aukiolla 3.­–5.6., ja ne kiertävät kesän tapahtumissa, kuten Tikkurila Festivaalissa, Valtteri Bottas Duathlonissa ja Ratsastuskeskus Ainon järjestämässä Nations cup -kilpailussa. Lisäksi autot tulevat nähtäville Veho Airportin pihalle.

Sitä, mitä kampanja-autoille kesän jälkeen tapahtuu, ei Janssonin mukaan ole vielä päätetty.

Yleisö pääsee valitsemaan kampanja-autoista oman suosikkinsa ja äänestämään sitä verkossa. Arvonnan voittaja saa itselleen ja kavereilleen Chisun, Ellinooran tai Isac Elliotin VIP-yksityiskeikan sekä A-sarjan auton vuodeksi käyttöönsä. Jo muutaman ensimmäisen tunnin aikana kilpailuun on Janssonin mukaan osallistunut reilusti yli tuhat ihmistä.

Jansson kertoo, että kampanjan taktisena viestinä on kertoa mahdollisuudesta käyttää uutta Mercedes-Benziä kuukausihinnalla yksityisellä leasing-sopimuksella.

Veho on suunnitellut kampanjakokonaisuuden yhteistyössä Valveen, Lataamo Groupin ja mediatoimisto Wavemakerin kanssa.

Jansson ei paljasta kampanjan budjettia, mutta sanoo sen olevan huomattava.

”Kampanja on osa normaalia mainontaamme. Tuomme Kesäbenz-kampanjan mukaan mainoksiimme ja jälleenmyyjien omiin mainoksiin.”

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö