Mainonta

Sanna Pekkonen 7.2.2018 15:33

Chuck Norris kävi Suomessa Hesburgerin mainoskuvauksissa – tähti näkyy pikaruokaketjun mainonnassa keväällä

Janne Mikkilä

Kampanjan budjettia Hesburger ei paljasta, mutta hanketta kuvataan "mittavaksi panostukseksi".

Iltapäivälehdet alkoivat uutisoida tiistaina, että elokuvatähti Chuck Norris on nähty Suomessa salaperäisissä kuvauksissa. Keskiviikkona pikaruokaketju Hesburger paljasti, että kyse on heidän tulevasta mainoskampanjastaan, jota Norris tähdittää.

Norris markkinoi Hesburgerin puhelinsovellusta mainosfilmeissä, jotka näkyvät kevään aikana elokuvateattereissa, televisiossa ja Hesburgerin sosiaalisen median kanavissa. Puhelinsovelluksella on nyt noin 1,1 miljoonaa käyttäjää.

Idea Chuck Norrisin kutsumisesta pikaruokaketjun mainoskasvoksi tuli Hesburgerin markkinointikumppani SFB Agency:lta.

SFB Agencyn luovan johtajan Matias Meron mukaan idea sai alkunsa ennen joulua, kun toimisto sai asiakkaaltaan Hesburgerilta pyynnön kampanjasuunnitelmasta, jolla markkinoitaisiin Hesburgerin sovellusta.

"Luovan tiimin kanssa ideoimme, mikä olisi paras tapa mainostaa sovellusta elokuvateatterissa. Totesimme, että jos sovellus on kova, niin pitäisikö mainoksissa olla myös maailman kovin tyyppi? Ja sehän on Chuck Norris", Mero kertoo.

Meron mukaan Chuck Norris nähtiin sopivana henkilönä kampanjaan, koska nuoret tuntevat hänet Chuck Norris -meemeistä ja vanhemmat hänen elokuvistaan. Myös Hesburger innostui ideasta.

"Mietimme, olisiko hänet mahdollistaa saada mukaan, mutta ellei kysytä, ei ainakaan saada."

SFB Agency otti yhteyttä Norrisin manageriin Hollywoodissa, ja sopimus syntyi sitä kautta.

"Chuck Norris innostui aika nopeasti asiasta ja koki, että brändi on sellainen, jonka mainoskasvo hän voi olla."

Mero ei lähde kommentoimaan projektin budjettia, mutta kuvaa sen olleen mittava panostus.

Myöskään Hesburgerin viestintäpäällikkö Heini Santos ei paljasta hankkeen tarkkaa budjettia.

Norris saapui Suomeen sunnuntaina ja poistui tänään. Meron mukaan kuvaukset sujuivat hyvin ja ilman suurempia kommelluksia. Mainosfilmejä kuvattiin Helsingissä Munkkivuoren Hesburgerissa.

Norrisin tähdittämät mainokset on tarkoitus tuoda elokuvateattereihin hiihtolomaviikoilla ja myöhemmin televisioon. Lisäksi tähti näkyy Hesburgerin somemainonnassa vahvasti.

Hesburger julkaisi jo tänään sosiaalisen median kanavissaan lyhyen videon, jolla Norris esiintyy.

"Se antaa pienen maistiaisen fiiliksestä, mutta luvassa on myös hauskaa tarinankerrontaa. Yhdistetään Chuck Norrisin elokuvista tuttua, ominaista kerrontatyyliä ja sovelluksen ominaisuuksia", Mero kertoo.

Mainosfilmien tuotannosta vastaa Otto Tuotanto.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö