Kaupat

Irmeli Salo 21.11.2012 15:04 päivitetty 4.2.2016 09:30

Clear Channel luopuu hiihtokeskus­mainonnasta

Clear Channel myy hiihtokeskusmainonnan liiketoimintansa Mediateolle.

Yrityskaupan takana on jo pitkään jatkunut yhteistyö, jossa Mediateko on jo vuosia vastannut rinteiden mediatilamyynnistä ja Clear Channel on hallinnoinut sopimuksia ja välinekantaa.

Clear Channelin kehitysjohtaja Lassi Tolosen mukaan kaupan motiivina on myös keskittyminen ydinbisnekseen.

"Me keskitymme kauppakeskuksiin, lentokenttiin, kadunvarsiin ja valtakunnallisesti maantienvarsiin, joihin tuotamme ulkomainosratkaisuja", Tolonen sanoo.

Hänen mukaansa siirtyvän liiketoiminnan liikevaihto on "muutama satatuhatta". Kaupalla ei ole henkilövaikutuksia.

Kuopiolainen Mediateko taas on keskittynyt vapaa-aikaan, eli tuottamaan ulkomainontaa hiihto- ja golfkeskuksiin.

Clear Channel on Tolosen mukaan tänäkin vuonna kasvu-uralla, vaikka viime vuoden kaltaista yli 20 prosentin liikevaihdon hyppäystä ei ole odotettavissa.

Clear Channel tekee tänä vuonna arviolta 20 miljoonan euron liikevaihdon.