Kampanjat

Aleksi Ylä-Anttila 23.7. 13:10 päivitetty 23.7. 13:18

Coca-Cola ryhtyy toimiin tasa-arvon edistämiseksi: "Jalkapallolla on suuri voima tuoda ihmisiä yhteen"

Kuvakaappaus YouTubesta

Virvokejuomajätti haluaa auttaa epäedullisessa asemassa olevia nuoria lahjakkuuksia eteenpäin jalkapallon parissa.

Coca-Colan "Ball Games Allowed" -nimeä kantavan aloitteen ja kampanjan keskiössä on kaksi lyhyttä filmiä sekä pakkausdesign, kertoo The Campaign.

Tavoitteena on tarjota nuorille mahdollisuus saada pelata jalkapalloa kotikulmillaan Britanniassa. Tutkimusdatan mukaan 50 prosenttia nuorista kokee jalkapallon pelaamisen vaikeaksi omalla asuinalueellaan, koska eri paikkoihin on sijoitettu pallopelit kieltäviä ilmoituskylttejä.

Osana kampanjaa Coca-Cola lupaa tarjota yhteistyössä StreetGames-järjestön kanssa nuorille mahdollisuuden päästä pelaamaan valmentajan opastuksella kunnollisella pelikentällä.

Coca-Cola ja paikallisyhteisöjen liikuntapaikkoja ja terveitä elämäntapoja edistävä StreetGames ovat olleet kumppaneita vuosikymmenen ajan.

Kampanjan keulakuvana toimii entinen Englannin maajoukkueen keskikenttäpelaaja Jermaine Jenas.

Jenas kertoo kahdella eri kampanjafilmillä, kuinka jalkapallo auttoi häntä eteenpäin elämässä hänen kasvaessaan kotikaupungissaan Nottinghamissa.

"Jalkapallo vei minut pois kaikesta pahasta ja toi hymyn kasvoilleni. Mutta on selvää, että jalkapallokentistä ja -valmentajista on edelleen pulaa, etenkin sosiaalisesti ja taloudellisesti vaikeammassa asemassa olevilla asuinalueilla", Jenas toteaa.

Coca-Colan Iso-Britannian ja Irlannin markkinointijohtaja Kris Robbens kertoo, että brändi haluaa edistää asuinalueiden välistä tasa-arvoa liikunnan ja jalkapallon kautta.

"Jalkapallolla on suuri voima tuoda ihmisiä yhteen ja murtaa muureja. Haluamme ylistää tätä", Robbens sanoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö