Brändit

Tarja Kuittinen 8.3.2018 12:40

Coca-Cola suunnittelee hyppäämistä limuviinabisnekseen

Amerikkalaisyhtiö haluaa japanilaisten chu-hi-juomien markkinoille.

Amerikkalainen virvoitusjuomayhtiö Coca-Cola suunnittelee sekoittavansa ensimmäistä kertaa yhtiön historian aikana juomaansa alkoholia. Japanissa suositut chu-hi-juomat ovat ryhtyneet houkuttelemaan uutta kasvua havittelevaa limonadiyhtiötä.

Chu-hi-juomiksi nimitetään seoksia, jossa riisistä, bataatista tai ohrasta tislattuun, noin 25-prosenttiseen alkoholiin sekoitetaan maustettua kivennäisvettä. Yleisiä makuja ovat esimerkiksi sitruuna, lime, yuzu, ume, persikka, greippi ja oolong-tee. Juomasekoituksen alkoholipitoisuus vaihtelee 3–5 prosentin välillä.

"Coca-Cola on aina keskittynyt ainoastaan alkoholittomiin juomiin, ja tämä on pieni kokeilu tietyllä siivulla markkinoistamme," kuvaili yhtiön Japanin-johtaja Jorge Garduno.

Milloin ensimmäinen tuote olisi markkinoilla ja millainen se olisi, sitä Garduno ei paljastanut.

Lähde: Kauppalehti

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö