Palkinnot

Laura Kukkonen 26.9.2018 14:15

Demin ja Mehiläisen innovatiivinen kampanja nousi mainoskisan finaaliin – "Ylitti kaikki tavoitteet"

Outi Järvinen

A-lehdet ja Mehiläinen tekivät Demi-lehtibrändin yleisölle kampanjan, jossa oli mukana WhatsApp-draamasarja, natiiviartikkeleita ja tubettajia.

Mediatalo A-lehtien ja terveysyhtiö Mehiläisen kampanja on päässyt tuloksellista natiivimainontaa palkitsevan Native Advertising Awards 2018 -kilpailun shortlistille.

Nuorille naisille suunnatun kampanjan keskiössä oli uudenlainen natiiviratkaisu Demin chatfiction-draamasarjassa. M&M kertoi Mehiläisen ja Demin WhatsApp-sarjasta tammikuussa. Sarjan käsikirjoittivat Ryövärin kirjailija Ronja Salmi ja käsikirjoittaja Veera Ojala yhdessä Demin toimituksen kanssa.

Lisäksi monikanavaiseen kokonaisuuteen kuuluivat Demin printtilehdessä ja sivustolla julkaistut natiiviartikkelit sekä tubettajayhteistyö Demin verkoston Youtube-vaikuttajien kanssa.

"Monipuolinen kampanja ylitti kaikki tavoitteet. Natiivimainonta Demin chatfiction-sarjassa tarjosi raikkaan tavan käsitellä nuorille tärkeitä terveysaiheita samaistuttavasti. Tubettajat mursivat rohkeasti videoillaan ennakkoluuloja esimerkiksi gynekologikäyntiä kohtaan”, markkinoinnin projektipäällikkö Taru Aspinen Mehiläiseltä sanoo tiedotteessa.

Kampanja kilpailee kategoriassa Most Creative Native Advertising Campaign, joka listaa innovatiivisimpia natiivimainonnan ratkaisuja.

Shortlistille päässeet kampanjat on valinnut natiivimainonnan ammattilaisista koostuva asiantuntijatuomaristo. Kilpailuun ilmoitettiin töitä ympäri maailmaa, esimerkiksi Yhdysvalloista, Ruotsista, Saksasta, Venäjältä, Italiasta ja Filippiineiltä.

Voittajat julkistetaan Native Advertising DAYS 2018 -tapahtumassa Berliinissä 6.–8. marraskuuta.

Kilpailun järjestää kansainvälinen nativiimainonnan instituutti Native Advertising Institute.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö