Digimainonnan kasvu jatkui vahvana vuoden 2016 loppuun saakka ja kasvuvauhti lähes tuplaantui 12,6 prosenttiin edellisvuoden 6,8 prosentista, selviää Kantar TNS :n tuoreesta raportista.

Digimainontaa käytettiin yhteensä 324,4 miljoonaa euroa. IAB Finland in mukaan digimainonnan kaikki osa-alueet kasvoivat.

Eniten mainosrahaa käytettiin hakumainontaan, yhteensä 100,2 miljoonan euron verran, mutta kasvu on tasaantunut ja oli 4,8 prosenttia.

Vahvinta kasvua nähtiin Facebook-mainonnassa, joka kasvoi 29,9 prosentilla ja johon käytettiin yhteensä 41,3 miljoonaa euroa. Saman verran kasvoi myös mobiilimainonta, johon panostettiin yhteensä 24,3 miljoonan euron verran.

In-stream-videomainonta kasvoi 17 prosentilla, ja siihen käytettiin 17,9 miljoonaa euroa. YouTube-mainonta kasvoi 18,2 prosenttiin ja saavutti 7,8 miljoonan euron panostukset.

Suuret kansainväliset toimijat vievät digimainospoteista tällä hetkellä 46 prosenttia ja kansalliset toimijat 54 prosenttia.