Lehdet

Kimmo Lundén 29.8.2015 09:19 päivitetty 4.2.2016 11:00

Digitaaliset lehtikioskit rymistelevät Suomeen

Katariina Salmi
Magzterin Marcus Tilgmannin (vas.) ja Scott Verchinin digitaalisessa kioskissa tuhannet aikakauslehdet ovat kaupan kiinteään kuukausihintaan.

Yhdysvaltalainen Magzter houkuttelee suomalaisia aikakauslehtitaloja omaan palveluunsa.

Digitaaliset lehtikioskit nousevat joukolla Suomenkin aikakauslehtimarkkinoille. Yhdysvaltalainen Magzter on tavannut kesän aikana urakalla suomalaiskustantajia saadakseen näiden lehdet tarjolle yhtiön jo nyt kauppaamien noin 6 000 lehden rinnalle.

”Kustantajilla kannattaa olla useita jakelukanavia sisällölleen, eikä vain yhtä”, kuvaa Magzterin liiketoimintamallia amerikkalaisyhtiön globaalista sisällön myynnistä vastaava johtaja Scott Verchin.

Suomalaiset lehtikustantajat ovat luottaneet tähän mennessä omiin jakelukanaviinsa verkossa.

Kauppapaikkansa pisimmälle kehittäneet ovat myyneet oman talon eri lehtien sisältöjä niputettuna yhteen kuukausipohjaiseen tilaushintaan – Sanoman Flow'n ja Talentumin Summan tapaan.

Ruotsalaiskustantajilla on sen sijaan ollut valmiutta kokeilla uutta, ja olla mukana mahdollisimman monessa digitaalisessa kioskissa.

Suomalaiset vasta heräilevät muutokseen.

Miten toimivat median uudet ansaintamallit? Lue lisää tuoreimmasta M&M-lehdestä. Tilaa lehti täältä.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.