Discovery yhdistää kaikki operatiiviset toimintonsa Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa yhteen pohjoismaiseen organisaatioon, jota johtamaan on nimitetty Discoveryn nykyinen Ruotsin-toimitusjohtaja Nicklas Norrby. Norrby on ansioitunut sekä perinteisen median että digitaalisten toimintojen johtamisessa.

Maakohtaiset johtoryhmät lopettavat toimintansa nykymuodossaan, eikä yhtiöllä ole enää omia maakohtaisia toimitusjohtajia. Discovery Finlandin nykyinen toimitusjohtaja Leah Hooper on nimitetty uudessa organisaatiossa kuluttajaliiketoiminnan kasvusta ja strategiasta vastaavaksi johtajaksi.

Hooper on ollut osa Discoveryn pohjoismaista johtoryhmää viiden vuoden ajan. Kaksi viime vuotta hän on vastannut Pohjoismaiden strategiasta ja toiminut Suomen toimitusjohtajana. Uudessa organisaatiossa Hooperilla on nykyistä laajempi rooli digitaalisen strategian parissa. Hän raportoi suoraan Discoveryn kansainvälisten toimintojen johtajalle JB Perrettelle.

Perrette kehuu Hooperin johtaneen Suomen-toimintoja ja pohjoismaista strategiatyötä kahden viime vuoden ajan merkittävin tuloksin.

”Tänä aikana Dplaysta on tullut Pohjoismaiden nopeimmin kasvava digitaalinen suoratoistopalvelu. Hooper on myös johtanut Discovery Finlandin kanavaportfolion 20 prosentin ja mainosmyynnin markkinaosuuden 30 prosentin kasvuun yhdessä Suomen tiimin kanssa hyvin haastavassa markkinatilanteessa. Olemme iloisia Hooperin uudesta laajennetusta roolista osana kansainvälistä tiimiämme”, Perrette kommentoi tiedotteessa.

Hooper kertoo olevansa innoissaan mahdollisuudesta keskittyä suoran kuluttajaliiketoiminnan kasvuun kansainvälisillä markkinoilla. Hänen mukaansa on ollut hieno kokemus työskennellä viiden vuoden ajan Pohjoismaissa, jossa Discovery on yksi johtavista media- ja suoratoistoyrityksistä.

”Koen olleeni etuoikeutetussa asemassa, kun olen saanut johtaa Suomen-toimintoja näiden kahden viime vuoden ajan. Discovery Finlandilla on vahva asema Suomen televisiomarkkinoilla ja suoratoistopalvelumme Dplay kasvaa hurjaa vauhtia. Olen erittäin ylpeä suomalaisesta tiimistäni, joka on tuonut markkinoille viime vuosina upeita ohjelmasisältöjä, kasvavia katsojalukuja, liikevaihdon kasvua sekä uusia kumppanuuksia”, Hooper sanoo tiedotteessa.

Elina Valtia pohjoismaiseen johtoryhmään

Nykyisen Suomen-organisaation kaupallinen johtaja Elina Valtia liittyy uuteen Pohjoismaiden johtoryhmään. Hän jatkaa Suomessa kaupallisena johtajana ja aloittaa lisäksi operatiivisena johtajana. Valtialla on mittava kokemus mainosmyynnin johtamisesta ja B2B-markkinoinnista.

”Tartun ilolla uuteen rooliini Discovery Finlandin operatiivisena johtajana. Olen vakuuttunut, että kasvumme Suomessa jatkuu vahvana. Tulemme jatkossakin panostamaan digitaaliseen kehitykseen, kotimaiseen sisältöön ja urheiluoikeuksiin. Suomessa on huipputiimi ammattilaisia, ja uskon, että tulevaisuutemme näyttää valoisalta”, Valtia sanoo tiedotteessa.

Discovery on viiden viime vuoden aikana tehnyt paljon muutoksia toiminnoissaan Pohjoismaissa. Uuden toimintojen yhdistymisen tavoitteena on nopeuttaa digitaalista muutosta.