Uratie

Mari Kaislaniemi 12.11.2015 17:35 päivitetty 4.2.2016 11:03

DNA:lle siirtyvä Kati Sulin: "On ollut intohimoni päästä tekemään verkkokauppaa"

DNA

Tammikuussa DNA:lle siirtyvällä Kati Sulinilla on yhtiössä tiedossa muun muassa online-myynnin ja digitaalisen markkinoinnin kehittämistä.

Sanoman sisältömarkkinointitoimisto Head Office Finlandin toimitusjohtajana reilun vuoden ajan toiminut Kati Sulin on siirtymässä hyvillä mielin DNA:lle online-liiketoiminnan johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä tammikuussa 2016.

"En ole aiemmin tehnyt verkkokauppaa ja on ollut intohimoni päästä tekemään sitä", Sulin sanoo M&M:lle.

Head Office Finlandin toimitusjohtajaksi Sulin siirtyi Fazerilta, jossa hän toimi online- ja mediajohtajana. Sulin kertoo, että Fazerilla hän pääsi tekemään pilotteja verkkokauppaan liittyen, mutta muuten online-kehitys keskittyi viestintään ja markkinointiin.

Nyt Sulinilla on DNA:lla tiedossa online-myynnin, digitaalisen markkinoinnin ja asiakaspalvelun kokonaisuuden kehittämistä sekä markkinointiautomaation ja sosiaalisen median hyödyntämistä.

Sulin uskoo, että haasteena niin DNA:lla kuin monilla brändeillä tulee lähivuosina olemaan monikanavaisuus, eli kivijalkamyymälöiden, verkkokaupan, sosiaalisen median ja muiden digipalveluiden toiminta saumattomasti yhteen.

DNA:n johtajapestin Sulin perii Kati Riikoselta, joka toimi tehtävässä syyskuun loppuun asti. Riikonen siirtyi lokakuun alussa Isobar Finlandin toimitusjohtajaksi.

"Kun Riikosen Katin hyvin hoidettua tonttia tarjotaan, niin totta kai se kiinnostaa", toteaa Sulin.

Head Office Finlandissa on luvassa muitakin muutoksia kuin toimitusjohtajan siirtyminen toisiin tehtäviin.

Sanoma Media Finland tiedotti tänään yhdistävänsä natiivimainontaa ja kaupallisia sisältöjä tekevät tiiminsä ja Head Office Finlandin yhdeksi Sanoma Content Marketing -yksiköksi. Sulin on ollut mukana kehittämässä Sanoman uutta yksikköä.

"Head Office Finland on saatu rakennettua siihen pisteeseen, että sen tiimit voivat nyt siirtyä Sanoman kokonaisvaltaisen sisältömarkkinoinnin sateenvarjon alle", kertoo Sulin.