Brändien arvostus 2013

Henni Jääskeläinen 9.12.2013 14:46 päivitetty 4.2.2016 10:37

Domino on keksien ykkönen

Dominon suosio ei heilahdellut.

Domino jatkaa viime vuoden tapaan Suomen arvostetuimpana keksibrändinä. Brändin omistaa Mondelēz International.

Keksibrändien kolmen kärkeen ei tullut muitakaan muutoksia viime vuodesta, sillä toiseksi arvostetuimpana jatkaa myös Mondelēzin omistama Fanipala ja kolmantena Chipsin Kantolan-brändi.

Tiedot perustuvat Taloustutkimuksen ja Markkinointi&Mainonta-lehden "Brändien arvostus 2013" -tutkimukseen. Tutkimuksessa selvitettiin 1043 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

Vastaajia pyydettiin antamaan jokaiselle tuntemalleen brändille arvosana (4–10) sen mukaan, kuinka paljon hän kyseistä brändiä arvostaa.

Brändilistan sijoitusten perusteena on käytetty ensisijaisesti annettujen arvosanojen keskiarvoa.

Taloustutkimus toteutti tutkimuksen kesällä 2013.