Kampanjat

Irmeli Salo 11.2.2013 10:53 päivitetty 4.2.2016 10:30

Duudsonit pullauttavat käyntiin Rispekti-kampanjan

Kotipizzan ja MTV Median hyväntekeväisyyshankkeen on tarkoitus ehkäistä koulukiusaamista.

Rispekti-hanke on Kotipizzan, Kotipizza-yrittäjien ja MTV Median yhteinen hanke koulukiusaamisen ehkäisemiseksi. Hankkeessa kerätään rahaa koulukiusaamisen vastaiseen työhön ja kannustetaan lasten ja nuorten elämässä mukana olevia ottamaan osaa tärkeään asiaan. Koulut ja opettajat sekä vanhempainyhdistykset ja kodit voivat hakea kouluilleen 4000 euron arvoisia Rispekti-stipendejä, jotka on tarkoitettu käytettäväksi kiusaamisen ehkäisytyöhön.

Varat rahastoon kerätään Kotipizzassa myytävällä Rispekti-pizzalla: jokaisesta myydystä Rispekti-pizzasta luovutetaan 1 euro keräykseen. Rispekti-pizza on hankkeen nimikkopizza, jolle maun antavat chorizo-makkara ja ananas.

Kotipizza sitoutuu keräämään hankkeessa vähintään 50 000 euroa, jolloin vähintään 12 koulua saa tukea omiin kiusaamisen vastaisiin projekteihinsa ja ohjelmiinsa.

Hyväntekeväisyyshanke käynnistyy ystävänpäivänä 14. helmikuuta, kun hankkeessa yhteistyökumppanina oleva Sub-kanava näyttää Duudsonit tuli taloon -sarjan jakson, joka käsittelee koulukiusaamista. Hanke jatkuu mainonnalla televisiossa ja verkossa ja myös on näyttävästi esillä Kotipizza-ravintoloissa 15. helmikuuta alkaen. Kampanjalle on myös laadittu mittava viestintäsuunnitelma, joka ulottuu paikallisten Kotipizza-yrittäjien jalkautumiseen asti.

Stipendin saava koulu voi käyttää rahan kiusaamisen vastaiseen työhön parhaaksi näkemällään ja omaan koulukulttuuriin istuvalla tavalla.

Raati valitsee stipendin saajat hakemusten perusteella. Raatiin kuuluvat lastenpsykiatri Raisa Cacciatore, Kotipizzan markkinointiosuuskunnan toimitusjohtaja Timo Jalo ja MTV Median markkinointijohtaja Anu Perrotta. Stipendi myönnetään aina koulun käyttöön, ja stipendit maksetaan joko vanhempainyhdistysten tileille tai koulun tätä tarkoitusta varten olemassa olevalle tilille.

Hankkeen ideoinnissa ja suunnittelussa keskeisessä roolissa on Kotipizzan päätoimisto markkinointitoimisto King. Ydintiiminä Kingissä ovat toimineet strategi Heidi Jungar, AD Kimmo Korhonen sekä copy Antti Einiö.

"Tämä on yksi laajimmista ja moniulotteisimmista – mutta myöskin mielenkiintoisimmista hankkeista mitä King on koskaan toteuttanut", Heidi Jungar sanoo.

Yli 20 vuotta toiminut Kotipizza on Suomen laajin pizzaketju, jolla on 300 myymälää Suomessa. Ketju on tunnettu pizzaerikoisuuksien säveltäjänä. Rispektin tapaan pizza voi olla myös kannanotto kuten yhä valikoimissa oleva Berlusconi-pizza.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö