Tuukka Tujula, 41, on aloittanut tehtävissään senior creativena 10.2.2020.

Tujulan ura on alkanut vuonna 2005 PHS:stä (myöhemmin TBWA). Sieltä tie on kulkenut 358:n kautta Intohimotoimisto Cassiuksen osakkaaksi ja freelanceriksi.

Tujula kertoo kiinnostuneensa erityisesti Dynamo & Sonin vahvasta, luovasta tuotteesta. Toimiston uuden strategian keskipisteenä ovat intohimo ja ihminen.

”Dynamo on vahvassa murroksessa. Se kiinnosti kaikkein eniten. Koska teen työkseni suunnittelu- ja tiimityötä, lähimmät työtoverit vaikuttavat myös suuresti päätökseen. Nämä olivat kaksi tärkeintä asiaa, jotka ratkaisivat asian”, Tujula kertoo M&M:lle.

Alalta on vaikea löytää tehtävää, jota Tujula ei olisi tehnyt. Vaikka hän on taustaltaan graafinen suunnittelija, portfoliosta löytyy monipuolisesti esimerkiksi tekstisuunnittelua, kuvituksia, mainonnan ja markkinoinnin suunnittelua sekä muotoilua.

”Koen löytäväni täällä monipuolisia suunnittelutehtäviä. Dynamolla on kirjava asiakaskunta, joka kattaa laaja-alaisesti liiketoiminnan eri aloja. Monipuolinen työnkuva on minulle tärkeä kriteeri”, Tujula kertoo.

Tujula kertoo asettavansa itselleen työssään korkeat vaatimukset. Tämä on näkynyt myös menestyksenä kilpailuissa vuosien varrella. Tujula muistelee lämmöllä erityisesti Vuoden Huiput -kilpailusta saatuja tunnustuksia.

”Itse arvostan suomalaisista kilpailuista erityisesti Vuoden Huippuja. Olen kuitenkin pyörinyt alalla sen verran kauan, että en äkkiseltään muista kilpailua, josta en olisi joskus voittanut jotakin”, hän naurahtaa.

Dynamo & Sonin toimitusjohtaja Anna Holtari kertoo Tujulan rekrytoinnin istuvan erittäin hyvin toimiston uudistuneeseen strategiaan. Tujula tuo mukanaan kykyä yhdistää luova suunnittelu ja konseptiosaaminen hyvään, strategiseen insightiin.

”Ihminen on meille arvokkain. Se näkyy työyhteisössämme, osaamisessamme, tavassamme toimia ja halussamme ymmärtää tavoittelemiemme ihmisten maailmaa.”

”Lisäarvomme asuu luovassa ongelmanratkaisussa eli parhaissa ja puhuttelevimmissa ideoissa. Juuri tätä vahvistusta Tujula tuo omalla rautaisella ammattitaidollaan”, Holtari kertoo.

Lisäksi Dynamo & Son on saanut uutta energiaa projektihallintoon. Projektijohtajan tehtävissä 10.2. aloittanut Tiia Trontti siirtyi nykyisiin tehtäviinsä Avidlylta.

Yli kymmenen vuoden uran Avidlylla (ent. Zeeland Family) tehnyt Trontti työskenteli erityisesti kansainvälisten asiakkuuksien parissa.

Dynamo & Sonin asiakkaisiin lukeutuvat tällä hetkellä muun muassa MTV3, Syöpäsäätiö – Roosanauha, Arla ja Visit Åland. Toimiston liikevaihto oli viime vuonna noin 2,1 miljoonaa euroa ja myyntikate 1,7 miljoonaa euroa. Yritys työllistää noin 25 henkeä.