Häh?

Viime viikon Aku Ankan välissä oli postimyyntiyhtiö Apilanlehden mainos, jossa yhtiö kauppasi kahta keräilyastiastoa. Molempien astiastojen kuva-aiheina ovat Disney -hahmot. Apilanlehti tarjosi molempien astiastojen kahdeksanosaista alkupakettia hintaan 0 euroa, vaikka toisen paketin arvo oli myyjän mukaan 349 euroa ja toisen 371 euroa.

Vastauskortissa lukee pienellä präntillä, että starttikattaus on alku yhteensä 12 kuukauden mittaiselle kestotilaukselle, jossa tilaaja ostaa joka kuukausi kaksi lautasta 40,80 eurolla. Koko setin hinnaksi tulee siis 489,60 euroa.

"Emme voi mainosten kohdalla arvottaa, onko kestotilaajaksi ryhtyminen järkevää ja ovatko tuotteet kalliita, jos mainos ei muuten ole ristiriidassa Aku Ankan mainonnan rajausten kanssa. Sitä paitsi, tilaaja ei voi olla lapsi, vaan 18 vuotta täyttänyt täysi-ikäinen."

"Hyvin harvoin."

"En muista, että olisi koskaan tullut"

"Emme julkaise pelottavia, väkivaltaisia tai kohderyhmälle sopimattomia mainoksia."

"Joitakin leffa- tai pelimainoksia emme ole ottaneet. Emme myöskään karkkimainoksia tai muiden epäterveellisiksi katsottujen tuotteiden mainoksia. Onneksi nyt ei enää ole tarjollakaan puhelinten soittoääniä tai taustakuvia."

"Tämä kampanja on vain Suomessa, koska meillä Akulla on laaja, yli 300 000 kappaleen levikki. Muissa Pohjoismaissa Akulla ei lehtenä ole ollenkaan samanlaista asemaa."

"Olemme olleet alalla pian 35 vuotta, joten kyllä lyö kohtuudella."

"Tämä on hyvä kysymys, mutta määrä on liikesalaisuus."