Radiomainokset

M&M 13.2.2014 12:19 päivitetty 4.2.2016 10:38

Eka Ruola piiskaa radiomainosväkeä

"Radiosta välineenä olisi saatava enemmän irti", sanoo Kaiku-radiomainoskilpailun päätuomari Eka Ruola.

Kaiku-radiomainoskilpailun päätuomari, Hasan & Partnersin toimitusjohtaja, Eka Ruola piiskaa radiomainosväkeä.

"Meidän mainonnan suunnittelijoiden on jatkossa teroitettava kyniämme ja käsikirjoitusten tasoa on ehdottomasti nostettava. Tuotannollisesti töissä ei ollut moitittavaa, mutta radiosta välineenä olisi saatava enemmän irti", sanoo Ruola tiedotteessa.

Kaiku-kilpailuun osallistui tänä vuonna 163 työtä, joista shortlistalle valittiin 20 ehdokasta. Shortlistavalinta synnytti tuomaristossa tänä vuonna vilkasta keskustelua, sillä ehdokaslistan taso oli vaihteleva.

Tämän vuoden Kaiku-tuomaristo määritteli itsensä ankaraksi. Siitä huolimatta muutamat kilpailun ehdokkaat tarjosivat spontaaneita nauruja.

"Lyhyessäkin ajassa voi kertoa tuotteesta riemukkaasti. Radiossa huomiontarve on äärimmäisen iso, sillä ensivaikutelman antamiseen on aikaa vain sekunteja. Huumori tai hyvä musiikki on tässä hyvä keino, mutta hyvän idean arvoa ei saa unohtaa", Ruola muistuttaa.

Radiomainoskilpailun järjestävän RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller kiittää tuomaristoa intensiivisestä paneutumisesta valintatyöhönsä.

"Jokainen ehdokas herätti tuomariston keskuudessa erittäin hyvää keskustelua. Säälipisteitä ei annettu, vaan kaikki työt analysoitiin huolella", Möller sanoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö